حاج‌محمد: بعید می‌دانم استقلال قهرمان لیگ شود/ نتایج نامطلوب به خاطر حضور چشمی در دفاع است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید با وجود رقیبانی مثل سپاهان و پرسپولیس، بعید است که آبی‌پوشان قهرمان لیگ برتر شوند.

مهدی حاج محمد، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد آبی‌پوشان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال مقابل الشرطه خیلی خوب بازی کرد. اگر توجه می‌کردید تا نیمه دوم، بازی دست استقلال بود و به نظر آبی‌پوشان مستحق برد بودند اما باید این را در نظر داشته باشیم که دست فرهاد مجیدی در تیم خالی است و این مساله در نتیجه بازی تاثیرگذار است.

او با انتقاد از حضور روزبه چشمی در پست دفاع خاطر نشان کرد: چشمی باید در پست هافبک دفاعی بازی کند و جای او در خط دفاع نیست. چند نتیجه اخیر که استقلال با نتایج نامطلوب به کارش ادامه می‌دهد، به خاطر حضور روزبه چشمی در دفاع است. یکی از ویژگی‌های دفاع آخر تند و تیز بودن است. چشمی معمولا از حریف جا می‌ماند و مجبور می‌شود یا خطا کند یا پنالتی به حریف بدهد و به نظر من بهتر است که او در خط هافبک به کارش ادامه دهد.

حاج‌محمد درباره عملکرد مهدی قائدی در خط حمله گفت: باید مشکلات هر چه سریع‌تر در باشگاه رفع شود. تیم وقتی که بسته می‌شود، بر مبنای توانایی بازیکنان چیده می‌شود. به عنوان مثال مهدی قائدی اصلا به درد نوک حمله بازی کردن نمی‌خورد. در بازی‌های تیم ملی امید، آقای استیلی، قائدی را در نوک حمله می‌گذاشت. بازیکن نوک حمله باید در نبرد تن به تن با دفاع حریف فعالیت زیادی داشته باشد اما قائدی اینطور نیست و یک توپ از حریف نمی‌تواند بگیرد. قائدی می‌تواند در گوشه بازی کند و یک بازیکن مثل دیاباته باید وجود داشته باشد که او را تکمیل کند.  

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عملکرد فرهاد مجیدی گفت:‌ الان مجیدی نزدیک دو ماه است که به استقلال آمده است و عملکرد خوبی داشته است. الان نمی‌شود او را به طور مطلق قضاوت کرد و زمانی که تیم به حاشیه می‌رود، آن موقع است که مربی می‌تواند خودش را نشان می‌دهد و گرنه در پیروزی همه مربی خوبی هستند. الان نمی‌شود فرهاد را محک زد. باید این فصل به اتمام برسد و ببینیم که مجیدی برای فصل بعد چه برنامه‌ای دارد.

او ادامه داد:‌ زمانی استقلال می‌تواند به بهترین کیفیت خود برسد که توانایی فردی‌ بازیکنانش را به طور دقیق بشناسد. دقیقا مثل بازی شطرنج که در آن مهره‌ها برای دو بازیکن یکی است اما نحوه استفاده از آن‌هاست که پیروز میدان را مشخص می‌کند، در فوتبال هم تفکرات یک مربی است که شرایط تیم را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ما زمانی که قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شدیم، بازیکنان نبودند که تیم را به قهرمانی رساندند بلکه سرمربی تیم بود که استقلال را قهرمان آسیا کرد. هر کسی غیر از رایکوف بود، استقلال به قهرمانی آسیا دست پیدا نمی‌کرد.

حاج‌محمد افزود: قبل از بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا، رایکوف به ما تمرین سنگینی داده بود و ما برای اینکه فوتبال بازی کنیم، نمی‌توانستیم بدویم و نفسمان بند می‌آمد. به رایکوف گفتیم که ما نمی‌توانیم بدویم اما او گفت که به بازی ادامه دهید. بعد از یک ساعت و ۱۰ دقیقه، دیدیم که بدنمان کاملا روی فرم آمد و بعد از آن موقع دیدیم که رایکوف به ما گفت که بروید استراحت کنید. اگر چنین فرآیندی را رایکوف برای ما ترسیم نکرده بود، ما ۱۰ گل از حریف می‌خوردیم و قهرمان نمی‌شدیم، پس باید گفت نقش مربی بسیار مهم است و کسی مثل رایکوف حتی با سلول‌های بدن ما کار داشت.

 پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا آبی‌پوشان پایتخت می‌توانند در پایان فصل قهرمان لیگ برتر شوند؟ گفت: من بعید می‌دانم. با بودن تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان دست یافتن به مقام قهرمانی کار سختی است. البته هنوز هیچ چیز معلوم نیست و باید دید استقلال و دیگر رقیبان آن چه عملکردی خواهند داشت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.