حادثه اسیدپاشی کار یک نفر بوده است/ مجرم از اصفهان خارج نشده است

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۰۲/آذر/ – ۱۳:۲۵ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

حیدرپور در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه حادثه اسیدپاشی اصفهان از سوی چند نفر انجام شده است، گفت: برداشت ما این است که اسیدپاشی کار یک نفر بوده است.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره آخرین وضعیت گزارش کمیته بررسی مجلس از حادثه اسیدپاشی اصفهان اظهار کرد: گزارش این کمیته تقریبا جمع بندی شده و برداشت‌هایی که وجود دارد حاکی از این است که اسیدپاشی کار یک نفر بوده است.

عضو هیئت اعزامی به اصفهان برای بررسی حادثه اسیدپاشی ادامه داد: تحلیل ما این است که اسیدپاشی‌های صورت گرفته با هوشمندی خاصی انجام شده و ممکن است فرد اسیدپاش دچار روان‌پریشی بوده باشد.

نماینده شهرضا در مجلس با بیان اینکه حادثه اسیدپاشی یک موضوع استانی بود اما به یک موضوع ملی و امنیتی تبدیل شد، تصریح کرد: به نظر بنده اصلا نیاز نبود که موضوع در سطح ملی انجام شود؛ رسانه‌ای شدن این حادثه تنها باعث شد اقدامات اطلاعاتی که منجر به کشف سرنخ‌ها و احتمال دستگیری فرد مجرم شده بود، دچار حواشی شده و دستگیری فرد اسیدپاش با مشکل مواجه شود.

وی درباره وضعیت شناسایی متهم این پرونده گفت: با سرنخ‌ها و اطلاعاتی که در اختیار نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی قرار دارد، شناسایی مسیر‌ها انجام شده است و چنانچه مجرم از لانه خود خارج شود به راحتی دستگیر خواهد شد.

این عضو هیئت بررسی حادثه اسیدپاشی اصفهان در پاسخ به این سؤال که “آیا فرد اسیدپاش از کشور خارج شده یا همچنان در استان قرار دارد”، اظهار کرد: برداشت ما این است که مجرم در شهر اصفهان است و خارج نشده است.

حیدرپور همچنین در پاسخ به این سؤال که “آیا هیئت اعزامی مجلس، در تحقیقات خود افراد مصدوم این حادثه را مورد بررسی قرار داده یا فرد اسیدپاش را”، گفت: کار کمیته به صورت فرایندی بود که هم مصدومین و هم مجرم مورد تحقیقات قرار گرفتند و حتی اگر نیاز باشد اصلاحات مربوطه و قوانین برخورد با اسیدپاشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه “آیا کار هیئت اعزامی مجلس پایان یافته یا ادامه دارد”؛ خاطرنشان کرد: باید منتظر بمانیم تا نیروی انتظامی فرد اسیدپاش را دستگیر کند. مأموریت مجلس هنوز پایان نیافته است و مادامی که اصلاحات و مصوبات مورد نیاز قانون برخورد با اسیدپاشی به نتیجه نرسد، کار این هیئت ادامه دارد.
انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.