حادثه در کشتی آزاد برای پینگ پنگ درس عبرت است

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز گفت: باید فدراسیون نفرات بیشتری را تقویت کند و تمرکزش تنها روی نوشاد عالمیان نباشد زیرا ممکن است سرنوشتی مانند کشتی آزاد در المپیک برای پینگ پنگ به وجود بیاید.

امیر  عمیدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  تصریح کرد: اکنون تمام توجه فدراسیون تنیس روی میز روی نوشاد عالمیان است انصافا هم او عالی عمل کرد اما نمی توان تمام توجهات را به یک نفر معطوف کرد و از بقیه بازیکنان چشم پوشید زیرا اتفاق خبر نمی کند و مانند رضا یزدانی در کشتی آزاد که روی مدال و افتخار آفرینی او در المپیک لندن حساب کرده بودند و صلاحیت آن را هم داشت اما متاسفانه دچار آسیب دیدگی شد و همه آرزوها به باد رفت .

وی مدعی شد: ما بازیکنان بسیار خوبی در ورزش تنیس روی میز داریم که می توانند موفق باشند بسیاری از بازیکنانمان که دارای رنکینگ جهانی بوده اند اکنون به قدری در رقابت های برون مرزی حاضر نشده اند که ستاره دار شدند و در معرض حذف از جدول رده بندی هستند.

عمیدی درباره عملکرد ندا شهسواری و نوشاد عالمیان در المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: من اعتقاد دارم که عملکردمان در المپیک مطابق پیش بینی بود و خواسته ها بر آورده شد در واقع هر چه بکاریم درو می کنیم .

وی مدعی شد: سال گذشته درست در همین ماهها بود که من به سمت دبیری فدراسیون تنیس روی میز انتخاب شدم وقتی وارد فدراسیون شدم شرایط به گونه ای بود که نوشاد عالمیان و بسیاری ازبازیکنان با فدراسیون قهر کرده بودند و از آن جدا شده بودند اما در مدت ۹ ماهی که من بودم به لطف رایزنی هایی که با رئیس هیئت و افراد مختلف داشتم آنها را برگردانم و اتفاق خوبی که افتاد این بود که تا زمان برگزاری رقابت های انتخابی المپیک برنامه ریزی منسجمی در نظر گرفته شد و اعزام های بدون مرزی به قدری زیاد شد که رنکینگ جهانی نوشاد عالمیان به اندازه ۶۰ یا ۷۰ پله بالا آمد و شهسواری نیز ۱۰۰ پله صعود کرد وعملکرد آنها در المپیک هم تا همین قدر جا داشت و حتی عالمیان بیشتر از حد انتظار هم عمل کرد.

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: اگر بخواهیم در المپیک چهار سال آینده نتیجه بگیریم باید به نوعی عمل کنیم که رنکینگ بازیکنانمان به زیر ۱۰۰ بیاید تا دست بسته نباشیم مانند شهسواری که مجبور شد با بازیکنی بازی کند که ۲۰۰ پله از او بالاتر بود و مجبور شد اوت شود همچنین در المپیک های قبلی و بازیکنان پیشین که فرستادیم اگر رنکینگ خوبی داشتند مطمئنا نتیجه بهترین می گرفتند و دست بسته عمل نمی کردند.

عمیدی درباره اینکه چقدر اعزام های برون مرزی بازیکنان در افزایش رنکینگ آنها موثر است بیان کرد: در اعزام های برون مرزی باید هوشمندانه محل مسابقات را انتخاب کرد باید به مسابقاتی برویم که امکان گرفتن امتیاز برایمان وجود داشته باشد تا رنکینگمان بالا برود مانند آفریقایی ها که با این روش رنک بازیکنانشان را بالا می برند.

وی خاطرنشان کرد: من با از اینکه شنیده ام نیما عالمیان برای حضور در مسابقات چین که اوایل شهریور ماه برگزار می شود رفته است ناراحت شدم زیرا به طوز قطع گرفتن نتیجه در چین برای او بسیار سخت است و در صورتی که نتیجه نگیرد رنکینگش پایین می آید و حیف است.

امیر عمیدی به نقش مربی اشاره کرد و گفت: به نظر من ارتباط معنوی بین بازیکن و مربی باید حفظ شود شهسواری در المپیک ۲۰۱۲ لندن مظلومانه رفت من کاری به دانش یک مربی ندارم و نمی گویم مربی ای که همراه بازیکنان تنیس روی میز به لندن رفت از نظر علمی بد بوده است چیزی که اهمیت دارد نوع اعتمادی است که بازیکن به مربی اش دارد و چقدر می  تواند از کمک او استفاده کند واین ارتباط مستلزم برگزاری اردوهای داخلی است که یک مربی بتواند با بازیکنانش ارتباط بگیرد و در جای خالی زندگیش رسوخ کند تا بهتر با روحیات ورزشکار آشنا شود.

عمیدی اظهار داشت: المپیک فضایی مربوط به دو ماه و شش ماه نیست بلکه باید روی آن برنامه ریزی کرد باید با یک نگرش جدید و حمایت بیشتری که شورای بدون مرزی وزارت ورزش و جوانان امیدواریم به ورزش تنیس روی میز داشته باشد زیرا در المپیک ۲۰۱۲ ورزشکاران این رشته بسیار خوب ظاهر شدند آینده بهتری در پیش روی پینگ پنگ ایران باشد./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.