حادثه غرق شدگی ۲۴۰ نفر از شناگران در استان های مختلف کشور

از ابتدای سال جاری تاکنون در محیط های آبی و دریایی استان های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان و بوشهر در داخل و خارج طرح های سالم سازی دریا، حاشیه رودخانه ها و استخرها دچار حادثه غرق شدگی شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با توجه به لزوم ارائه خدمات فوریتهای پزشکی به هموطنان  جهت جلوگیری از مرگ و میر ناشی از حوادث غرق شدگی، طرح امداد ساحلی با اولویت ارائه خدمات در طرح های سالم سازی دریا، همچون سنوات گذشته و با همکاری سازمانهای متولی و دخیل در طرح مذکور از تاریخ ۱/۴ / ۹۱ تا ۳۱/۶/۹۱ اجرا گردید.

در این گزارش آمده است؛ جهت ارتقاء امنیت خاطر مسافران تابستانی و امداد رسانی سریع در حوادث و سوانح احتمالی در ایام طرح ، علاوه بر استقرار تمامی آمبولانسهای اورژانس ۱۱۵ در حاشیه جاده ها و در معرض دید مردم ، صبح از ساعت ۸ الی ۱۲ و بعد از ظهر از ساعت ۱۷ الی ۲۱، سی و هشت کمپ ساحلی به شرح ذیل در ۳۸ نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا مستقر شده بودند.

۱٫) استقرار نیروهای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان در ۳ نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا  
۲٫) استقرار نیروهای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ۵ نقطه اعلامی از طرح سالم سازی دریا     
۳٫) استقرار نیروهای اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در ۳۰ نقطه اعلامی از طرح سالم سازی در یا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۰ نفر از شناگران در محیط های آبی و دریایی استان های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان و بوشهر در داخل و خارج طرح های سالم سازی دریا، حاشیه رودخانه ها و استخرها دچار حادثه غرق شدگی شدند.

در انجام چندین عملیات نجات غریق، امدادگران اورژانس توانستند با اجرای ۵۳ مورد عملیات احیای قلبی و تنفسی(CPR) جان بیش از ۷۵ نفر از هموطنانمان را در نجات دهند./ع۲



باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.