حاشیه‌سازی ویژه در ورزش

جام جم آنلاین: نمی‌خواهیم بگوییم حال و هوای ورزش ایران در فاصله ۵۰ روز به آغاز بازی‌های المپیک لندن خوب نیست، چون به هر حال همه با هزاران امید و آرزو در تلاشند نتیجه زحمات خود را در بزرگ‌ترین رویداد ورزش جهان بگیرند، اما چه می‌توان گفت وقتی مسوولان ارشد ورزش به جای حساسیت و توجه ویژه به رشته‌های المپیکی، خود حاشیه‌ساز می‌شوند تا در این عرصه انرژی‌های مثبت تحلیل برود.

بی‌شـک شــما هم در جریان تغییرات اخیر روسای فدراسیون‌ها و بویژه برکناری رییس فدراسیون قایقرانی هستید، موضوعی که ورزش را به حاشیه برد تا با انعکاس این مساله در جهان ورزش، ‌قایقرانی ایران تهدید به تعلیق شود.

به‌طور طبیعی یکی از کارکردهای رسانه‌ها انعکاس اخبار و فعل و انفعال‌های صورت گرفته در عرصه ورزش است و نمی‌توان به صرف انجام این مهم، آنها را متهم به تبانی کرد.

کاری که دیروز محمد عباسی وزیر ورزش در حاشیه جلسه هیات دولت آن را انجام داد و پس از روزها سکوت در واکنش به بازتاب تغییرات صورت گرفته، واکنش جامعه ورزش را مصنوعی دانست و اعلام کرد: «برخی از رسانه‌ها با تبانی با این افراد این کار را کرده بودند که ان‌شاءالله خدا شفایشان بدهد!»

هر چند بعد از ماه‌ها که از مسوولیت گرفتن اولین وزیر ورزش می‌گذرد دیگر به ادبیات خاص ایشان عادت کرده‌ایم، اما باید از عباسی پرسید که آیا خبرگزاری فارس با رییس برکنار شده فدراسیون قایقرانی تبانی کرده است؟! شاید اگر اشاره وزیر ورزش به یک روزنامه ورزشی بود با احتیاط با موضوع برخورد می‌کردیم، اما بی‌شک نمی‌توان به صرف این‌که یک خبرگزاری کشور موضوع را مورد پیگیری قرار داده است، آنها را متهم به تبانی نمود و حتی چنین اعلام کرد که نامه فدراسیون جهانی قایقرانی نیز از سوی داخلی‌ها و به زبان خارجی نوشته شده و موضوع خاصی نیست.

اتهامی که البته از سوی خبرگزاری فارس مورد توجه و پیگیری قرار گرفت تا ضمن گفت‌وگوی دوباره با رییس فدراسیون جهانی، فایل صوتی مصاحبه‌اش را نیز ضمیمه کند.

آقای عباسی، وزیر محترم ورزش که این برکناری را مرتبط با فساد دانسته است، باید به این نکته اساسی توجه کند که بعضی اتهام‌ها تا در دادگاه ثابت نشود، قابل بازگویی نیست و نباید بسادگی با آبروی افراد بازی کرد. آن هم کسانی که سابقه مدیریتی در ورزش و دیگر سطوح مدیریتی دارند و اخلاق و منطق حکم می‌کند که آبروی آنان را پاس داشت.

به هر صورت ورزش ایران از گذشته تا امروز عرصه رفتن و آمدن‌های زیادی بوده و چه خوب است که مسوولان ورزش با مدیریت اصولی تغییرات و فعل و انفعال‌های صورت گرفته، اجازه ندهند خللی در حرکت رو به رشد ورزش ایجاد شود.

حجت‌الله اکبرآبادی -‌‌ دبیر گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.