حاشیه سازی الوطن برای مجیدی

جام جم آنلاین: مجید مجیدی هفته گذشته یکی از خبرسازان بود، هر چند او اصرار زیادی برای فرار از حاشیه‌ها دارد و طبیعی است چون او در حال ساخت یکی از آثار عظیم سینمای ایران است و ترجیح می‌دهد از حاشیه‌ها دوری کند، اما این بار اتفاقی که او را خبرساز کرد چندان ارتباطی به حاشیه‌های معمول سینمای ایران نداشت.

هفته گذشته یکی از روزنامه‌های کشور عربستان در ادامه حملات خود این بار تیغ تیز انتقاداتش را به سوی کارگردان مطرح ایرانی گرفت.

روزنامه الوطن با انتشار مطلبی تلاش کرد با توجه به فتوای علمای الازهر و برخی علمای وهابی مبنی بر حرمت به تصویر کشیدن پیامبران و صحابه بر مبنای پیش‌فرضی به این عنوان که فیلم «محمد(ص)» مجیدی پیامبر (ص) را به تصویر می‌کشد، این فیلم را محکوم کند.

روزنامه الوطن در مطلب خود طی گفت‌وگو با محمد حموده، متخصص علوم قرآنی الازهر، حسن سفر و محمد رافت عثمان از اعضای مجمع مطالعات الازهر این مطلب را مطرح کرد.

از نکات مهم در این گفت‌وگوها این است که مصاحبه‌شونده‌ها با استفاده از کلمه «اگر» در قطعیت این نکته که در فیلم مجیدی حضرت محمد(ص) به تصویر کشیده می‌شود، تشکیک کردند!

از نکات جالب توجه در گزارش روزنامه سعودی این است که پس از پرداختن به فیلم مجیدی درباره حضرت محمد(ص) با اشاره به فیلم نوح نبی(ع) دارن آرنوفسکی که قرار است بزودی ساخته شود از ساخت این فیلم و بازی راسل کرو در آن انتقاد کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.