حاشیه​های جلسه علنی امروز مجلس: احمدی​نژاد با نمایندگان شوخی نکرد/ مطهری تمام مدت بر صندلی خود نشسته بود

۲۷م دیماه ،

به گزارش خبرآنلاین، جلسه علنی امروز مجلس ساعت ۸:۱۵ آغاز شد که البته در همان ابتدای نشست و پیش از حضور رئیس جمهور در صحن علنی تعدادی از نمایندگان در تذکرهایی به نحوه انتخاب ناطقان جلسه امروز مجلس اعتراض کردند.[ایــنــجــا]هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این تذکرها اعلام کرد برای سخنرانی در نشست امروز ۹۷ نماینده ثبت نام کرده اند که از این میان تنها ۵ نفر با قرعه انتخاب شدند.
جلسه علنی امروز با استقبال تعداد کثیری از خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف داخلی و خارجی همراه شده بود.
محمود احمدی نژاد ساعت ۸:۳۵ دقیقه به همراه نایب رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور، معاون پارلمانی دولت، وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد، وزیر آموزش، سخنگوی دولت، وزیر اطلاعات، وزیر کشاورزی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر صنعت و معدن، وزیر کار، وزیر دادگستری، وزیر نیرو و وزیر نفت و محمدرضا میرتاج الدینی وارد صحن مجلس شد. البته پس از دقایقی دانشجو وزیر علوم نیز به جمع همراهان رئیس جمهور پیوست.
احمدی نژاد در این جلسه، سخنرانی خود را به صورت جدی آغاز کرد و ۴ پیشنهاد برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی را مطرح کرد.
استفاده مناسب از زمین، استفاده مناسب از معادن، قانون هدفمندی یارانه ها و اصلاح نظام بانکی، ۴ پیشنهاد احمدی نژاد در این نشست برای حل مشکلات اقتصادی کشور بود.

از جمله نکات قابل توجه سخنان احمدی نژاد، مثال هایی بود که مطرح کرد. از جمله آنکه رئیس جمهور اعلام کرد: طی چند سال قبل طرحی مطرح شد مبنی بر خروج دام‌ها از جنگل و توجیه اصلی این بود که دام، جنگل‌ها را تخریب می‌کند. در حالی که تاریخ نشان داده است که بهترین حافظان جنگل‌ها و مراتع خود دامداران می باشند. سخن من این است که ما همین را به دامداران بازگردانیم در این صورت حداقل ۴۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ما شش میلیون هکتار جنگل بلوط داریم که رها شده است و دولت برای محافظت از آنها کارمند استخدام می‌کند، حداقل شش میلیون تن سالانه بلوط تولید می‌شود که زیر پای درخت‌ها از بین می‌رود. کل علوفه وارداتی کشور هفت میلیون تن است که سال قبل در این زمینه دچار مشکل شدیم و بعد در موضوع گوشت مرغ و گوسفند نیز دچار مشکل شدیم. ما به مردم گفتیم که از جنگل‌ها خارج بروند تا جنگل‌ها را حفاظت کنیم. اما آیا حفظ شده‌اند؟ و آیا روند محافظت از آنها رو به بهبود است؟ نه. ما باید تصمیمات را عوض کنیم. بسیار‌ها به جای پول دادن به سکه و ارز، می توانند اینجا سرمایه گذاری ‌کنند.
احمدی نژاد که برخلاف حضورش در جلسه پاسخ به سوالات نمایندگان در اسفندماه سال قبل، در نشست امروز با نمایندگان شوخی نمی کرد انتقادهایی را نیز به سخنانی که علیه دولت مطرح می گردد، وارد کرد. رئیس جمهور از این موضوع که در اختیارات دولت دخالت می گردد و عده ای از نقد عبور می کنند، نیز انتقاد داشت.

در لحظات پایانی سخنرانی احمدی نژاد در مجلس حجت الاسلام  ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس نامه ای را به رئیس جمهور داد و از وی درخواست کرد در صحن علنی مجلس بماند و سخنان نمایندگان را نیز بشنود. احمدی نژاد در پاسخ به این نامه اعلام کرد که این موضوع خوب است، اما برنامه ها تنظیم شده و نمی توانم در مجلس بمانم.
رئیس مجلس نیز در پایان سخنان احمدی نژاد اعلام کرد که بهتر بود رئیس جمهور برنامه خود را طوری تعیین می کردند که تا پایان در نشست حاضر باشند.
زمانی که احمدی نژاد قصد ترک صحن مجلس را داشت، بسیاری از نمایندگان به سمت وی رفتند و همین موضوع سبب شد تا لاریجانی بارها برای حضور نمایندگان در جای خود تذکر دهد.
البته علی مطهری در تمام مدت حضور احمدی نژاد در مجلس و حتی زمان خروج وی از صحن، از صندلی خود بلند نشد. این در حالی بود که غلامرضا تاج گردون در حاشیه پایانی صحن علنی مجلس حدود نیم ساعت قدم می زد.

پس از پایان سخنان احمدی نژاد نمایندگان بر اساس اعلام قبلی سخنرانی کردند و در این میان کامران در نطق خود اعلام کرد که حضور احمدی نژاد در مجلس الزام قانونی نبود و این موضوع اخلاقی بود.
/۲۹۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.