حاشیه‌نگاری‌های فارس از اولین حضور رسانه‌ای وزیر تازه ارتباطات

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نخستین حضور رسمی واعظی در پروژه‌های مخابراتی، بعضی ویژگی‌های وزیر تازه ارتباطات را نمایان کرد. نشست خبری، اهمیت یه حضور خبرنگاران خانم و البته همراهی نوجوانی که گفته می‌شود در اغلب مواقع همراه وزیر است.
 
 
 
به گزارش فارس، امروز مرکز تبادل ترافیک دیتای کشور با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات افتتاح شد.
 
نخستین حضور رسمی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم در پروژه‌های مخابراتی با چند اتفاق خوب همراه بود.
 
نخست اینکه برای معدود دفعات، برنامه راس ساعت ۹ و با حضور وزیر آغاز شد.
 
همزمان با این افتتاح، اولین نشست خبری واعظی با خبرنگاران نیز برگزار شد.
 
این اولین نشست وزیر ارتباطات با خبرنگاران در مدت ۵ سال قبل بوده است. تقی‌پور و نامی وزرای سابق ارتباطات اعتقادی به برگزاری نشست خبری عمومی با خبرنگاران نداشتند. بعضی مدیران معتقدند این کار جرات بسیاری می‌طلبد.
 
وزیر تازه ارتباطات در اولین حضور خبری خود در جمع خبرنگاران، ثابت کرد که برعکس مدیران قبل که محیط ICT را مردانه می‌پنداشتند، با حضور خانم‌ها در این حوزه غریبه نیست.
 
همچنان در ابتدای نشست، قسمت بالای سالن را به خبرنگاران خانم تعارف کرد و در ادامه که سوالات خبرنگاران آقا پشت سرهم مطرح شد، یادی از خانم‌ها کرد و خواست سوال کنندگان یکی در میان خانم و آقا باشند.
 
وزیر در اولین حضور خود پشت تریبون پروژه‌های مخابراتی، وقت شناس بود و فقط کمی بیشتر از نیم‌ساعت وقت تعیین شده صحبت کرد. در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران نیز به سوالات بسیاری پاسخ داد.
 
یکی دیگر از اتفاقات خوب این افتتاح، شکسته شدن رسم کهن استفاده از مسدود کننده تلفن‌همراه در سالن اجتماعات مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی بود. مشکلی که همواره در برنامه‌های شرکت زیرساخت که در این مکان برگزار می‌شود گریبان خبرنگاران را رها نمی‌کند. البته مشخص نیست که این موضوع می‌تواند ارتباطی با وزیر تازه داشته باشد یا مسئولان شرکت زیرساخت سرانجام از امنیتی جلوه دادن فضا دست کشیده‌اند.
 
از نکاتی که در این برنامه توجه خبرنگاران را جلب کرد، حضور پسر نوجوان آقای وزیر در برنامه بود.
 
محمد صادق واعظی اولین بار در مراسم معارفه پدر حضور یافته بود. بعضی می‌گفتند که پسر وزیر در بسیاری از اوقات با وی همراه است.
 
از دیگر اتفاقات جالب توجه این برنامه، خاطره‌ای است که یکی از مدیران از وزیر ارتباطات بازگو کرد و مهم‌تر آنکه در این خاطره گفت که شاید این دوره پایان عمر فعالیت دولتی‌اش در وزارت‌ارتباطات باشد.
 
این مدیر این چنین گفت: « اولین حکم‌ام را سال‌ها پیش که آقای واعظی در وزارت ارتباطات بودند از ایشان دریافت کردم و فکر کنم آخرین حکم‌ را نیز از وی بگیرم.»
 
سابقه کار بیش از ۳۰ ساله این مدیر در دولت، پیش از این نیز دو بار توسط رئیس جمهور وقت در برنامه‌های این وزارتخانه یادآوری شده بود. 
 
احمدی‌نژاد در اردیبهشت ماه در جشنواره فاوا به شوخی خطاب به این مدیر کهنه‌کار وزارت ارتباطات گفت که «3 الی ۴ سال مانده که ۳۰ سال دوم خدمتش تمام شود.»
 
اما از اتفاقات بد این مراسم، وضعیت تهویه هوا در سالن اجتماعات مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی است که مشخص نیست، چرا این مجتمع مجهز شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ‌گاه تهویه هوا نداشته و ندارد. همه برنامه‌ها در هوای گرفته و گرم سالن برگزار می‌شود و برنامه بعدی باز همین آش و همین کاسه است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.