حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از تجمع بزرگ شیعیان بغداد با سخنرانی عمار حکیم

۰۵م آذر ،

IMG_0273.JPG

مراسم عزاداری حضرت ابوالفضل‌العباس در روز نهم محرم با شرکت هزاران تن از شیعیان بغداد در ورزشگاه بزرگ نادی الصناعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به بغداد، پس از چهار دهه حکومت صدام و نیز اشغال عراق توسط آمریکا، برای اولین بار است که در بغداد تجمع بزرگی از عزاداران و هیات‌ها و تکایای مذهبی با حمایت مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار می‌شود.

همزمان نیز سخنرانی سیدعمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در ۹ استان شیعه‌نشین عراق برای عزاداران حسینی پخش شد.

در یکی – دو سال اخیر اعزاداران و هواداران مجلس اعلای اسلامی عراق از استان‌های مختلف برای شرکت در این مراسم به بغداد می‌آمدند که سبب دشواری‌هایی شده بود اما امسال مجلس اعلا در ابتکار عملی این مراسم را به یک تجمع بزرگ در مرکز بغداد تبدیل کرد.

مجلس اعلا با تهیه کلاه‌هایی به رنگ زرد که بر روی آنها آرم مجلس اعلا و نیز عنوان “تجمع‌الامل” جنبش امید حک شده بود و همچنین شال‌هایی به رنگ زرد با طرح پرچم عراق، آنها را در اختیار هواداران و عزاداران در هنگام ورود به ورزشگاه قرار ‌می‌داد.

مسئولان مجلس اعلا پیش‌بینی کردند که این مراسم و همزمان پخش مستقیم سخنان سیدعمار حکیم در استان‌های دیگر بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب داشته باشد.

مسئولان عراقی و نمایندگان مجلس اعلا در پارلمان نیز به همراه اعضای شورای راهبری مجلس اعلا، سیدعمار حکیم را در این مراسم همراهی کردند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم و سپس پخش سرود ملی عراق آغاز شد. همچنین شعار “نحن حسینیون ما بقینا” (ما حسینی هستیم تا زمانی که زنده‌ایم)، بر دیوارهای ورزشگاه بر روی بنرها و پلاکاردها نصب شده بود.

امنیت این مراسم از سوی نیروهای عملیات و هلی برد تامین می‌شد و در طول مراسم دو هلی‌کوپتر در آسمان ورزشگاه گشت می‌زد. در عین حال نحوه برگزاری این مراسم از سوی مجلس اعلای اسلامی در بغداد، یادآور مراسم سخنرانی سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.