حاشیه‌های اجلاس خبرگان؛ احترام هاشمی به روحانی و همراهی همسر یک عضو مجلس

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
اجلاس خبرگان رهبری با حواشی مختلفی همراه بود که می‌توان به احترام ویژه هاشمی رفسنجانی به حسن روحانی و همراهی همسر یک از اعضای خبرگان تا ورودی مجلس خبر داد.

به گزارش  مهر، چهارمین دوره اجلاس رسمی خبرگان رهبری صبح  سه‌شنبه ۱۲ شهریور با حضور اعضای مجلس خبرگان رهبری آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت که این جلسه در روز نخست با حواشی همراه بود.

جلسه به ریاست آیت الله مهدوی کنی و اعضای هیات‌رئیسه آیات علم‌الهدی، یزدی، احمد خاتمی و دری نجف آبادی با قرائت قرآن توسط کریم منصوری به طور رسمی آغاز شد.

اعضای خبرگان در حالی که هر یک با خودرویی مقابل ساختمان مجلس حاضر می شدند، یکی از اعضای شورای نگهبان با تاکسی خود را به این اجلاس رسمی رساند.

البته همسر یکی دیگر از اعضای خبرگان هم وی را تا مقابل در مجلس همراهی کرد ولی بعد از پیاده شدن وی از خوردو و ورود به ساختمان مجلس قدیم، راننده همسر وی را از از محل خارج کرد.

آیت الله احمد جنتی و آیت الله مصباح یزدی در کنار هم و در آخرین ردیف از صندلی های سالن، حجت الاسلام رئیسی معاون رئیس قوه قضائیه و آیت الله کازرونی امام جمعه استان البرز نیز در کنار هم و آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار آیت الله موحدی کرمانی و در ردیف نخست سالن و در کنار هم نشسته بودند، آیت الله آملی لاریجانی هم در محوطه میانی سالن و تنها نشسته بود.

رئیس جلسه در حالی که دربارهٔ انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی دکتر روحانی در این انتخابات سخن می گفت، حسن روحانی به همراه حجت الاسلام علوی وارد سالن شد و آیت الله مهدوی کنی خطاب به وی عنوان کرد ما همین الان داشتیم دربارهٔ شما صحبت می کردی.

وزیر اطلاعات که از ابتدای آغاز مراسم در سالن بود بلافاصله بعد از اطلاع از حضور رئیس جمهور در جلسه خبرگان، سالن را ترک کرد و به استقبال رئیس جمهور رفت تا در مسیر ورود به سالن وی را مشایعت کند.

رئیس جمهور بعد از ورود به سالن در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی نشست و البته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به نشانه احترام به ورود رئیس جمهور از روی صندلی خود بلند شد، بعد از نشستن روحانی کنار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خوش و بش‌هایی همراه با خنده بین رئیس جمهور و آیت الله هاشمی رد و بدل شد.

پیکر ۶ شهید از ۹۲ شهید دفاع مقدس که روز قبل بر دوش مردم تهران تشییع شده بود نیز در وسط سالن فضایی معنوی ایجاد کرده بود و بهانه ای شد تا رئیس مجلس خبرگان ضمن گرامی داشت یاد شهدا و یادآوری رشادت های آنها در ۸ سال جنگ تحمیلی، عنوان کند که در ادامه جلسه امروز و در زمان تنفس مجلس، شهدا بر دوش نمایندگان تا درب مجلس تشییع خواهند شد.

در حالی خبرنگاران شبکه های داخلی و خارجی این مراسم را پوشش دادند که هیچ گونه امکاناتی برای مخابره خبر از جمله تلفن و فکس در محوطه سالن تعبیه نشده بود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.