حاشیه‌های امروز «من مادر هستم» در “کافه سینما”/ رسایی: پروانه نمایش ندارد؛ مادرهای فیلم به لحاظ دینی مادر نیستند/ عظیمی: پروانه دارد +آغاز پخش تیزر‌ها

۰۹م آذر ،

کافه سینما- از روز قبل و با بیانیه انصار حزب الله دربارهٔ فیلم جیرانی، حاشیه های این فیلم پررنگ تر از متن شده است. در همین رابطه امروز حمید رسایی نماینده تهران و عضو شورای نمایش وزارت ارشاد اعلام کرد: «من مادر هستم» مجوز اکران ندارد و صدور مجوز نمایش آن منوط به اصلاح بعضی قسمت‌های فیلم است. پس از صحبت های رسایی، «مهدی عظیمی میرآبادی» سرپرست اداره کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای در گفت: «من مادر هستم» پروانه نمایش دارد و از نظر وزارت ارشاد منعی برای اکرانش وجود ندارد. این سخنان در حالی بیان می گردد که امشب تیزر این فیلم از تلویزیون نیز پخش شد.

من مادر هستم

به گزارش کافه سینما،حجت‌الاسلام حمید رسایی در خصوص اعتراضات عمومی به فیلم «من مادر هستم» به  فارس گفت: فیلم آقای جیرانی ابتدا در شورای اکران وزارت ارشاد، به سبب محتوا و نتیجه‌گیری آن به اتفاق آراء رد شده بود و اعتراضاتی که در حال حاضر به آن وجود دارد، به حق و به جاست.

وی افزود: پس از بررسی فیلم در جلسات شورای نمایش قرار شد فیلم به کارگردان و تهیه کننده بازگردانده شود تا بعضی صحنه‌ها و دیالوگ‌ها حذف شود که با اصلاح آنها نتیجه‌گیری فیلم از یک رویکرد نامناسب که در نتیجه خیانت چند خانواده، حکم قرآنی قصاص را زیر سؤال می برد، به یک روند معقول و منطقی و آموزنده تغییر یابد.

حجت‌الاسلام رسایی ادامه داد: در حال حاضر اصلاحاتی در فیلم صورت گرفته اما این اصلاحات به هیچ وجه آن چیزی نیست که نتایج غیر شرعی در فیلم را تغییر دهد و بنده به عنوان عضو روحانی شورای اکران که باید در خصوص این موارد اظهار نظر کند، تاکنون چند بار این موضوع را به مسئولان معاونت سینمایی اعلام کرده‌ام.

عضو روحانی شورای مجوز نمایش وزارت ارشاد با بیان اینکه فیلم «من مادر هستم» با وضعیت فعلی از نظر شرعی مورد تأیید نیست، اظهار داشت: چنانچه اصلاحات مورد نظر شورای نمایش اعمال شود، فیلم می تواند آموزنده باشد.

حجت‌الاسلام رسایی از تغییر نام فیلم «من مادر هستم» به عنوان یکی از اصلاحات فیلم یاد کرد و متذکر شد: هیچ‌یک از مادران موجود در  فیلم آقای جیرانی نشانه‌ها و شایستگی یک مادر از منظر فرهنگ دینی و  ملی ما را ندارند.

وی تأکید کرد: این فیلم در حال حاضر صلاحیت اکران ندارد و غیر قابل نمایش است و معلوم نیست چرا با آنکه اساساً مراحل اعطای مجوز آن کاملا طی نشده و معاونت سینمایی هم برای آن تصمیم‌گیری نکرده، بعضی از اکران آن سخن می گویند.

وی با اشاره به اعتراضات گسترده متدینین به اکران فیلم تازه جیرانی گفت: بعید می دانم با توجه به مسائلی که ذکر کردم، در معاونت سینمایی اشتهایی برای دفاع از این فیلم باشد اما اگر قرار باشد نسخه فعلی فیلم برای اکران ارائه شود، قطعا بنده به عنوان عضو روحانی شورای نمایش و هم به عنوان نماینده مجلس به آن اعتراض و موضوع را پیگیری خواهم کرد.

****

«مهدی عظیمی میرآبادی» در گفت و گو با  فارس دربارهٔ پروانه نمایش فیلم «من مادر هستم» گفت: حجت الاسلام رسایی یکی از اعضای شورای پروانه نمایش می باشند و ضمن تشکراز ایشان که نسبت به مسائل حساسیت خوبی دارند، باید یک نکته را متذکر شوم ایشان یکی از اعضای شورا می باشند و می توانند موافق یا مخالف فیلم باشند. پروانه نمایش یک فیلم  با جمع نظرات و نتیجه نهایی شورا صادر می‌شود.

وی در ادامه گفت: ایشان مخبر شورا  نیستند و نماینده شورای نمایش هم  نیستند، اظهار نظراتشان به عنوان یکی از اعضای شورای است و خواهش ما از ایشان  این بوده که به صورت فردی دربارهٔ فیلم‌ها اظهار نظر نکنند که متاسفانه این مورد را  رعایت نکردند .

وی در ادامه افزود: مشکلی که ایشان در فیلم به آن اشاره دارد مشکل شرعی نیست اما به سبب اطلاعات کم‌شان دربارهٔ سینما سبب شده است که این اشکالات برایشان توجیه پذیر نباشد.

سرپرست اداره کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای در باره مجوز اکران فیلم «من مادر هستم» گفت:این فیلم پروانه نمایش دارد و از نظر وزارت ارشاد منعی بر اکرانش وجود ندارد البته اکران آن تحت اختیار معاونت امور فعالیت هاست اما منعی برای اکران وجود ندارد. این بدین معنی نیست که من فیلم را تعریف یا تمجید می‌کنم بلکه بنده در این مسئولیت از پروانه نمایشی که در شورا صادر شده است، دفاع می‌کنم .

****

به گزارش کافه سینما،علی رغم مخالفت های انصار حزب الله برای اکران فیلم «من مادر هستم»، تیزر این فیلم امشب از تلویزیون پخش شد.

Tags:

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.