حاشیه‌های یک فیلم قبل از اکران

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که روابط عمومی فیلم سینمایی«بوسیدن روی ما» به کارگردانی همایون اسعدیان اعلام کرده که پیش فروش بلیت‌های این فیلم در سینما آزادی آغاز شده، سیدضیاء هاشمی رئیس شورای صنفی نمایش به ایسنا گفته که تا به حال هیچ مجوزی برای پیش فروش بلیت این فیلم صادر نشده است.
«بوسیدن روی ماه» دومین تجربه همکاری همایون اسعدیان کارگردان و منوچهر محمدی تهیه کننده سینما پس از «طلا و مس» است.
 

به گفته سید ضیاء هاشمی، برای پیش فروش بلیت در یک سینما باید مجوز صادر شود و‌ در غیر این صورت کار قانونی نیست. پیش فروش بلیت چند ماه قبل از اکران نداریم‌ اگر سینمایی راهکاری دارد باید به شورای صنفی ارایه دهد و پس از گرفتن مجوز این کار را انجام دهد.

روز سه شنبه هفته گذشته روابط عمومی فیلم «بوسیدن روی ماه» اعلام کرد که پیش فروش بلیت‌های این فیلم در سینما آزادی آغاز شده‌است.
‌این اتفاق البته باعث شد تا رئیس شورای صنفی نمایش بار دیگر بر این مساله تاکید کند که سینما آزادی به هیچ وجه نمی تواند سرگروه اکران باشد چرا که «این سینما از نظر شورای صنفی‌، سینمای متخلفی است و ما اجازه‌ی نمایش فیلم «بوسیدن روی ماه» را به آن نمی‌دهیم.»
 

قبل از این نیز  اعضای شورای صنفی نمایش صحبت‌هایی مبنی بر ندادن اجازه اکران فیلمی چون «کلاه قرمزی» به این سینما و سایر سینماهای حوزه هنری کرده بودند.
 

فیلم «بوسیدن روی ماه» که محصول سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است و پخش آن را حوزه هنری به عهده دارد، پیش از این نیز برای اکران در سینما ها با مشکل مواجه شده بود.
قبل از قطعی شدن ترکیب اکران فیلم‌های نوروزی سال بیلبورد‌های تبلیغاتی این فیلم در سطح شهر تهران نصب شد که از نمایش آن در ایام نوروز خبر می‌داد. این اتفاق البته رخ نداد و اکران این فیلم به زمان دیگری موکول شد.

داستان این فیلم در مورد انتظار دو مادر برای بازگشت فرزندانشان است که در جنگ ایران و عراق مفقود شده‌اند.  در این فیلم بازیگرانی چون شیرین یزدان بخش، رابعه مدنی، شیدا خلیق، شاهرخ فروتنیان، صابر ابر، مسعود رایگان، شبنم مقدمی و سعید پورصمیمی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
 

نکته دیگری که در مورد اکران این فیلم در مهرماه سال جاری وجود دارد، این است که قرار است فیلم اسعدیان با سرگروهی سینما ازادی اکران شد. رییس شورای صنفی نمایش البته با این مساله مخالف است،  و می گوید که قرارداد فیلم با سینما آزادی ثبت نشده است؛«‌ وقتی پخش کننده و صاحب سینما یک نفر باشند هر قراردادی را می‌توانند ببندند. این قرار داد ارائه شده‌ اما چون مشکلات با سینما آزادی هنوز حل نشده‌،این قرارداد هنوز ثبت قانونی نیست.»
 

بر اساس صحبت‌های هاشمی تنها راه اکران فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» معرفی یک سینما به عنوان سرگروه از طرف عوامل تلید و پخش فیلم است، به گفته رئیس شورای صنفی نمایش، این فیلم نمی‌تواند سینما آزادی را سرگروه خود کند اما چون فیلمی ارزشی است، می‌تواند سینما «استقلال» را به عنوان سرگروه معرفی کند.
این فیلم قرار است با شعار «پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی» از ۵ مهرماه در سینماها به نمایش  درآید.
 

رضا سعیدی‌پور مدیر سینما آزادی هم پیش از این در گفت و گو با خبرگزاری مهر در مرود لغو سرگروهی این سینما از سوی شورای صنفی نمایش گفته بود که هنوز برای خارج شدن این سینما از سرگروهی نامه‌ای به ما ابلاغ نشده‌است.
او البته تاکید کرده بود که «من ۴ سال است تلاش می‌کنم  این سینما از سرگروهی خارج شود و از این تصمیم استقبال می‌کنم. زیرا این سینما ۵ سالن دارد که ما به دلیل سرگروه بودن در چیدمان فیلم‌های آن مشکل داریم.»
۵۷۵۷
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.