حاشیه های آغاز ریاست سلطانیه برˈنمˈ/ اجلاس تهران به وین کشید

به گزارش ایرنا، در این مراسم که ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه روز جمعه در سالن مجاور محل برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین برگزار شد، ˈخالد عبدالرحمن شاماˈ سفیر و نماینده دائم مصر در مقر اروپایی سازمان ملل در وین که ریاست شاخه وین جنبش عدم تعهد را تا کنون برعهده داشت این مسوولیت را به سلطانیه واگذار کرد.

** سلطانیه و نماینده مصر که دقایقی قبل از آغاز این مراسم در سالن حضور یافته بودند با یکدیگر به گرمی گفت و گو کرده و دست یکدیگر را می فشردند که مورد توجه خبرنگاران و تصویربرداران قرار گرفتند.

** سلطانیه و خالد عبدالرحمن شاما به عنوان روسای جدید و قدیم نم سپس در جایگاه هیات رییسه قرار گرفتند و ابتدا سفیر مصر و سپس سلطانیه برای حاضران سخنرانی کردند.

** در بالای سر هیات رییسه از طریق ویدئویی ، پرچم ایران به نمایش درآمده بود.

** سلطانیه در این مراسم کتاب مربوط به ۴۲ بیانیه جنبش عدم تعهد در حمایت از فعالیت های هسته ای ایران را که در اجلاس تهران رونمایی شده بود به حضار معرفی کرد.

گفتنی است این کتاب توسط نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در وین تدوین و منتشر شده است.

** در ادامه این جلسه با ابتکار جالب نمایندگی ایران ، کلیپی از اجلاس سران در تهران پخش شد به نحوی که گویی اجلاس تهران را به وین کشید.

در این کلیپ حضور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس تهران به نمایش درآمد که مورد استقبال سفرا و نمایندگان جنبش عدم تعهد قرار گرفت.

در میانه های این کلیپ نیز سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و بر زیبایی فضای جلسه افزود.

** پس از پخش این کلیپ ۱۵ سفیر و نماینده عضو جنبش عدم تعهد به نمایندگی از دیگر اعضا مسوولیت ریاست نم را به سلطانیه تبریک گفتند.

** سپس اعضای عدم تعهد به بررسی بیانیه جدید این جنبش پرداختند که قرار است در جلسه هفته آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط سلطانیه قرائت شود.

** سلطانیه به عنوان رییس جدید نم در وین امروز نشان داد که تسلط کاملی بر جلسه و مباحث مطروحه دارد.

** نکته جالب اینکه چهل و سومین بیانیه جنبش عدم تعهد در حمایت از فعالیت های هسته ای ایران در زمان ریاست سلطانیه تصویب شد.

** در پایان این مراسم سلطانیه یک دسته گل و ساعتی نفیس را به منظور قدردانی از عملکرد سفیر مصر در دوره مسولیتش درنم به وی تقدیم کرد و دو طرف به گرمی همدیگر را درآغوش کشیدند.

اروپام** ۱۳۴۴**۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.