حاشیه های اجلاس خبرگان؛ غیبت آیت الله مصباح

ایران > سیاست
حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی و محمد یزدی در اجلاس خبرگان رهبری و کوچک شدن صحن مجلس از حاشیه های اجلاس خبرگان رهبری بود.

دوازدهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری امروز سه شنبه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز شد. به گزارش خبرگزاری مهر مراسم افتتاحیه این اجلاس حاشیه هایی به این شرح داشت:

*نخستین چیزی که در لحظه ورود به سالن اجلاس خبرگان به چشم می‌آمد دیوار کاذبی بود که صندلی‌های ردیف عقب سالن مجلس قدیم را پوشانده بود و تقریباً به اندازه تعداد حضار کرسی برای نشستن نمایندگان مجلس خبرگان باقی مانده بود.

* آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمان ورود به اجلاس توجه گروه های خبری را جلب کرد و جنب و جوشی جالب توجه هنگام عکاسان و خبرنگاران جهت گرفتن عکس از وی ایجاد شد. وی پس از ورود به صحن اجلاس خبرگان رهبری کنار آیت الله مقتدایی نشست و دقایقی با وی گفتگو کرد.

* همچنین زمانی که آیت الله محمد یزدی وارد جایگاه هئیت رئیسه مجلس خبرگان شد و کنار دری نجف آبادی نشست صدای شاتر دوربین‌ها تمام فضا را پر کرد. آیت الله هاشمی شاهرودی نیز در زمان ورود از جایگاه هئیت رئیسه وارد اجلاس خبرگان رهبری شد.

* برخی از نمایندگان مجلس خبرگان در میان سخنان آیت‌الله مهدوی کنی خود را به اجلاس رساندند که از آن جمله می‌توان به سید محمود علوی و آیت الله خزعلی اشاره کرد، وقتی حجت الاسلام محسن کازرونی، آیت الله خزعلی را دید به احترام وی برخواست و جای خود را به ایشان داد.

* همچنین در حاشیه این اجلاس برخی از “آقازاده‌ها” برای فعالیت در کمیته اجرایی این نشست حضور داشتند. فرزندان آیت الله مهدوی کنی و یزدی به پدران خود در امور اجرایی نشست کمک می کردند.

* استقرار برخی از نمایندگان مجلس خبرگان در این نشست شایان توجه بود، آیت الله امامی کاشانی کنار آیت الله آملی لاریجانی و سید ابراهیم رئیسی کنار آیت الله علم الهدی نشسته بودند و حسن روحانی هم در زمان ورود در ردیف جلو نشست.

* به یاد مرحوم سید علی اکبر قره باغی نماینده آذربایجان غربی عکس وی همراه با پرچمی سیاه در ردیف جلو گذاشته شده بود.

*آیت الله مهدوی کنی زمانی که به اهمیت قناعت در جامعه و در بین مردم و مسئولان پرداخت آیه ای را با همین مضمون قرائت کرد و در عین حال گفت: شاید اشتباه خوانده باشم که احمد خاتمی بلندگوی خود را روشن و این آیه را خواند.

*همچنین در دوازدهمین اجلاس خبرگان رهبری در دوره چهارم آیت الله مصباح یزدی که در ادوار گذشته همیشه در صندلی نزدیک به درب ورودی می نشست دیده نشد.

*اولین ناطق جلسه امروز آیت الله حسن نمازی پشت تریبون قرار گرفت. با آغاز این نطق ، جلسه اجلاس خبرگان غیر علنی شد و خبرنگاران از محل اجلاس خارج شدند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.