حاشیه های شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد چه بود؟

عکس های یادگاری و رایزنی روسا و مقامات سیاسی اجلاس جنبش عدم تعهد

تقاضا برای دیدار و ملاقات با دکتر احمدی نژاد آنقدر زیاد است که وی پس از آغاز و ترک نشست از صبح تا کنون مشغول این ملاقاتهاست و هنوز فرصت نکرد در اجلاس حضور یابد. رئیس جمهور تا کنون با سران و مقامات ۳۰ کشور دیدار و ملاقات داشته و این ملاقاتها همچنان ادامه دارد…

عکس های یادگاری و رایزنی روسا و مقامات سیاسی اجلاس جنبش عدم تعهد، محکومیت ترور دانشمندان هسته ایی و تراقیک در دیدار و ملاقاتهای ۲ جانبه با دکتر احمدی نژاد از جمله هاشیه های دومین روز نشست سران جنبش عدم تعهد بود.

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز امروز دومین روز و در واقع آخرین روز نشست اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد بود که با حاشیه های جالبی همراه بود.

*نشست امروز در ساعت ۱۰ صبح به ریاست دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان که رئیس این جنبش هم شده، آغاز شد اما احمدی نژاد بعد از دقایقی برای دیدارهای دوجانبه اجلاس را ترک کرد و ریاست اجلاس را سران برخی کشورها به عهده گرفتند.

*نکته حائز اهمیت در این میان فعالیت و کار مستمر ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد و فعالیت های دیپلماتیک ریاست جدید جنبش عدم تعهد بود.

تقاضا برای دیدار و ملاقات با دکتر احمدی نژاد آنقدر زیاد است که وی پس از آغاز و ترک نشست از صبح تا کنون مشغول این ملاقاتهاست و هنوز فرصت نکرد در اجلاس حضور یابد. رئیس جمهور تا کنون با سران و مقامات ۳۰ کشور دیدار و ملاقات داشته و این ملاقاتها همچنان ادامه دارد.

علی الظاهر توقف این دیدارها به دلیل عدم توانایی دیگر روسای جمهور بود و دکتر احمدی نژاد با تلاش مثال زدنی خود همچنان مایل به ادامه این دیدارها بودند.

* رئیس جمهور کشورمان در ابتدای نشست صبح امروز از رئیس جمهور سودان خواست تا برای سخنرانی در جایگاه قرار گیرد و سپس خود میکروفون رئیس جمهور این کشور را روشن کرد تا وی به سخنرانی بپردازد.

*سران و روسای جمهور شرکت کننده در اجلاس علاوه بر دیدار با محمود احمدی نژاد، با سعید جلیلی دبیر شورای عالی و علی اکبر صالحی وزیر خارجه هم در حاشیه اجلاس دیدار می کنند. البته برخی از روسای جمهور با مقام معظم رهبری هم دیدار و ملاقات کردند.

*سران و مقامات سیاسی شرکت کننده در اجلاس علاوه بر دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران، با یکدیگر هم دیدارهای ۲ جانبه و چند جانبه برگزار می کنند که دیدار بان کی مون دبیرکل سارمان ملل با نخست وزیر سوریه از جمله این دیدارها بود.

عکس های یادگاری سران و مقامات کشورها و هیئت های سیاسی در حاشیه اجلاس از دیگز حاشیه های این اجلاس است.

*امضای یادداشت تفاهم همکاری، تاکید بر توسعه و گسترش روابط و دعوت سران و مقامات کشور ها از یکدیگر برای حضور در کشورهای همدیگر از نتایج این زایزنی ها و دیدار ها می باشد.

*ساخت مستند از اجلاس نم از دیگر حاشیه های این اجلاس است که احمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون در تلاش است تا از این نشست مستندی بسازد. این بازیگر در همین راستا از صبح دیروز و امروز حضوری فعال در نشست داشت و با بسیاری از افراد شرکت کننده در اجلاس مصاحبه کرد.

*لوران کاواکوره وزیر خارجه بروندی در نشست بعدازظهر امروز اجلاس سران در سخنان خود با ذکر نام شهدای هسته ایی ایران (شهید مصطفی احمدی روشن، شهید رضایی نژاد، شهید علمحمدی و شهید شهریاری )، اقدامات تروریستی علیه دانشمندان هسته ایی را محکوم کرد.

*برخی از سران و مقامات سیاسی که در این اجلاس حضور یافتند، پس از مراسم افتتاحیه و سخنرانی خود تهران را ترک کردند که از آن جمله می توان به محمد مرسی رئیس جمهور مصر و امیر قطر اشاره کرد. البته بان کی مون دبیر کل سازمان ملل هم بعدازظهر امروز تهران را ترک کرد.

*سران و مقامات جنبش عدم تعهد در هنگام ورود به صحن اجلاس و یا در حاشیه های اجلاس وقتی همدیگر را می بینند بعضا همدیگر را آغوش گرفته و به گرمی مصافحه و خوش و بش می کنند.

*انتقاد از ساختار سازمان ملل و تاکید بر حل مساله سوریه از جمله محور سخنان اعضای جنبش در نشست دیروز و امروز اجلاس سران این جنبش است.

* مقامات و سران کشورها از امشب و نهایتا فردا تهران را به مقصد کشورهای خود ترک می کنند چرا که این اجلاس تا ساعتی دیگر به پایان می رسد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.