حافظه فلش ۲۴ ترابایتی هم از راه رسید

۲۳فروردین۱۳، فاوانیوز : شرکت IBM اعلام کرده در بخش تحقیق و توسعه خود بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا حافظه فلش تازهی را برای انواع سرورها، حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات و میان‌ابزارها تولید کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، البته شرکت IBM امیدوار است که از این سرمایه‌گذاری بازده مالی قابل ملاحظه‌ای به‌دست آورد.

این شرکت در اکتبر سال قبل مرکز تولید حافظه‌های فلش Texas Memory Systems را به قیمتی نامعلوم خریداری کرد. به جز این، سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری IBM در بخش تحقیق و توسعه(R&D) به این معنی خواهد بود که انواع حافظه‌های فلش بر مبنای فناوری Texas Memory وارد بازار خواهد شد.

لیست هزینه‌های IBM در این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که بخش اعظم این پول صرف تولید حافظه‌های جامد خواهد شد. حافظه‌های فلش IBM FlashSystem 720 و FlashSystem 820 که هردو مخصوص سیستم‌های ۱U رک‌‌ها می باشند با قیمت پایانه ۱۶ هزار دلار وارد بازار می‌شوند. همچنین استفاده از سیستم Fibre Channel برای انتقال اطلاعات با سرعت ۸ گیگابایت در ثانیه یا سیستم InfiniBand با سرعت ۴۰ گیگابایت در ثانیه ۸ هزار دلار را به قیمت یاد شده می‌افزاید.

با این تفاسیر شما یک حافظه فلش را برای خود خریداری می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که حافظه FlashSystem 720 با ظرفیت ۶ یا ۱۲ ترابایت عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها ۱۶۶ و ۳۳۱ هزار دلار است. حافظه فلش FlashSystem 820 هم با ظرفیت‌های ۱۲ و ۲۴ ترابیات به قیمت ۱۶۶ و ۳۳۱ هزار دلار به فروش می‌سد.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.