حافظ ، با معنا ترین نماد هویت فرهنگ ایرانی اسلامی است

به گزارش خبرنگارایرنا ، دکترمنصور طبیعی در آستانه ۲۰ مهرماه ، گرامی داشت یادروز حافظ، روزشنبه در نشستی با خبرنگاران درشیراز افزود: پرداختن به حافظ ، ضرورت و نیازجامعه است زیرا هم حافظ قرآن کریم است و هم دستی بر مفاهیم معنوی و بلند ایرانی دارد.

دبیراجرایی ستاد بزرگداشت یاد روز حافظ بیان کرد: پرداختن به شخصیت حافظ ،زمان نمی شناسد وما درهیچ مقطعی بی نیاز ازحافظ نیستیم از این رو می بایست هرسال برنامه های این روز نسبت به سال های قبل ، پربارتر برگزار شود.

طبیعی اضافه کرد: امسال شانزدهمین دوره بزرگداشت یادروزحافظ را درجوار آرامگاه این شاعر نامی برگزار می کنیم

و ظرف این مدت ، برنامه های ویژه این ایام با حضور مسوولان بلند مرتبه نظام برگزارشده و این امرمبین اهمیت و جایگاه حافظ است.

وی اظهارداشت: امسال درهفته بزرگداشت حافظ ، علاوه بر برنامه هایی که توسط دستگاه های فرهنگی استان فارس تدارک دیده شده است، برنامه هایی از جمله برگزاری جشنواره نقشی از حافظ، ، برپایی نمایشگاه آثار نقشی از حافظ، ، نواختن زنگ حافظ و اجرای برنامه با موضوع حافظ در مدارس این استان ، در نظر گرفته شده است.

طبیعی اضافه کرد: برگزاری عصری با قرآن و حافظ، ، شب شعر حافظ، ، اجرای تئاتر با موضوع حافظ، ، رونمایی از کتاب و چاپ کتاب حافظ پژوهی از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت هفته بزرگداشت حافظ ، تدارک دیده شده است.

رییس بنیاد فارس شناسی ادامه داد: همچنین در هفته یاد شده ، همایش حافظ شناسی درمرکزاسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود .

طبیعی بیان کرد: دراین همایش برای نخستین باربیش از ۱۲۰ سند و تصویرمنتشر نشده با محوریت سیر تاریخی تغییر و تحول در آرامگاه حافظیه، سیرتاریخی همایش ها و بزرگداشت های حافظ، ، سیر تاریخی تالیفات و شرح ها بر دیوان حافظ و حافظ و زائران و بازدید سران کشورها درسال های مختلف از آرامگاه حافظ به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: همچنین سه نشست علمی درحاشیه برنامه های بزرگداشت هفته حافظ با حضور هشت سخنران داخلی و خارجی از جمله حافظ پژوهان کشور روسیه در شیرازبرگزار می شود.

طبیعی افزود: برنامه یاد روزحافظ ، همزمان با شیراز ، در تهران و کشورهایی ازجمله ترکیه، ژاپن و قطر برگزار می شود.

۲۰ مهرماه به عنوان یاد روز حافظ نامگذاری شده است.ک/۲

۷۳۸۲ /۶۷۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.