حافظ قرآن مانندنوری است که به اطراف خودروشنایی می بخشد

این حافظ کل قرآن کریم، روز چهارشنبه و در جریان رقابت های نخستین روز این دوره از مسابقات در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار کرد: بسیار به قرآن علاقمند بوده و همیشه مشوق حافظان قرآن هستم.

وی سطح مسابقات را عالی توصیف و از تلاش دست اندرکاران این دوره از مسابقات تقدیر کرد.

این دانشجوی لبنانی درباره تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن گفت: اگر هر شخصی در خانواده خود حفظ قرآن را ترویج کند جامعه در این زمینه به تعداد مورد نظر خواهد رسید.

وی افزود: به عنوان یک حافظ قرآن می توانم فرهنگ حفظ را در خانواده خود گسترش دهم و اکنون برادر و خواهرم حافظ قرآن هستند.

وی که دانشجوی دانشگاه معارف اسلامی بیروت است درباره نحوه حفظ قرآن گفت: به صورت شخصی قرآن را حفظ می کنم یعنی به صورت روزانه قسمتی از آیات را در منزل حفظ کرده و پس از یک هفته محفوظات خود را به استادان قرآنی ارائه می دهم.

این شرکت کننده لبنانی اضافه کرد: از کودکی به قرآن علاقه داشتم اما در سن ۲۰سالگی همت کرده و پس از دو سال و نیم موفق به حفظ کل قرآن شدم.

وی همچنین گفت: سید ˈحسن نصراللهˈ با برگزاری یک مسابقه هر سال دانشجویان لبنانی را به حفظ قرآن تشویق می کند.

حسن افزود: این مسابقه به نام سید ˈعباس موسویˈ، از دو سال پیش آغاز شده و به برندگان آن پنج هزار دلار و یک لوح تقدیر اهدا می شود.

وی یکی از شرایط شرکت در این مسابقه را حافظ کل قرآن بودن و شرکت در امتحان کتبی و شفاهی دانست و افزود: انشاء الله بتوانیم از خدمت گذاران سید حسن نصرالله باشیم.

۱۰۰۳/۶۴۵/۵۰۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.