حالا این تخلف آشکار انتخاباتی را پیگیری کنید



تاریخ انتشار: ۲۸ February 2016 | 7:49 am

حالا این تخلف آشکار انتخاباتی را پیگیری کنید

دلواپسان مدعی ولایتمداری، برخلاف تمام ادعاهایشان، سخنان رهبری را دستاویز اهداف جناحی خود قرار دادند.

 

تخلف آشکار انتخاباتی

انتخابات این دوره مجلس خبرگان، یک تفاوت مهم با دوره‌های قبل داشت و آن، بروز بی‌اخلاقی‌های آشکار از سوی جریان دلواپس بود که انتظار می‌رود حال که انتخابات تمام شده است، کاندیداها و منتخبان، نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها ابراز برایت کنند. بی‌گمان، شأن مجلسی که متشکل از فقهاست، قاعدتاً اجلّ از این است که یک عده دلواپس، بتوانند در قالب رقابت‌های انتخاباتی، فضا را به طرز آشکار و موهنی آلوده کنند و بیش از همه، ساحت این مجلس مهم را بیالایند.

نکته این که دلواپسان مدعی ولایتمداری، برخلاف تمام ادعاهایشان، سخنان رهبری را دستاویز اهداف جناحی خود قرار دادند.

بعد از آن‌که مقام معظم رهبری، از بی‌بی‌سی به خاطر تشویق مردم به رأی ندادن به برخی کاندیداها انتقاد کردند، عده‌ای که اتفاقاً خود را پیرو رهبری می‌دانند، به جای تمسک به همین نص صریح سخنان ایشان در نکوهش رسانه انگلیسی و حداکثر حمایت از کاندیداهای مورد غضب رسانه‌های بیگانه، شروع به لجن‌پراکنی آشکار علیه دیگر کاندیداها کردند.

آنها با قلب و تغییر سخنان رهبری، چنین وانمود کردند که انگلیس در انتخابات مجلس خبرگان، لیست دارد! موج تبلیغات آنها به‌ویژه در فضای مجازی حول این محور بود که فهرست «خبرگان مردم» با سرلیستی هاشمی و روحانی، انگلیسی است! و اصرار داشتند که مردم به این لیست رأی ندهند.

واقعاً شرم‌آور بود که یک عده خود را پشت سر سخن رهبری پنهان کرده بودند و با هزینه‌کرد از اعتبار این جایگاه رفیع، عده‌ای از بزرگان نظام و فقهایی که هم از سوی شورای نگهبان تأیید شده بودند و هم بسیاری از آنها از رهبر انقلاب، حکم مسئولیت دارند، انگلیسی می‌نامیدند.

این نقطه سیاهی در کارنامه انتخابات است که عده‌ای آشکارا، مسئولان سابق و لاحق را انگلیسی بخوانند.

این اتفاق، اگر در انتخابات مجلس رخ می‌داد نیز زشت و زننده بود ولی در انتخابات خبرگان که همواره محل حرمت‌داری و اخلاق بوده است، زننده‌تر است و به هیچ عنوان قابل اغماض نیست؛ بنابراین اگر در برابر آن اقدامی صورت نگیرد، عواقب ناخوشایندی در انتظار کشور و اخلاقیات جامعه خواهد بود.

از این‌رو، جا دارد طبق قانون، که تبلیغات علیه کاندیداها و نیز اتهام‌زنی را جرم می‌داند، این موضوع پیگیری شود وگرنه از این پس، هرکسی به خود جرأت می‌دهد که هر اتهامی را که دلش خواست نثار این و آن کند و پاسخگو هم نباشد.

برای سیستم اطلاعاتی کشور که ریگی را در آسمان دستگیر کرد، حتماً شناسایی افرادی که این آلودگی را به جامعه تزریق کردند، کار سهلی است و از قوه قضائیه نیز انتظار اجرای عدالت هست.

 

منبع: عصر ایران

 

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.