حالتهای صعود والیبال ایران به یک چهارم نهایی المپیک

نتایج کسب شده در گروه A مسابقات والیبال المپیک باعث شد معادلات صعود به مرحله یک چهارم نهایی برای سه تیم پیچیده شود.

به گزارش ممتازنیوز، تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا نتیجه را واگذار کرد تا تکلیف صعودش به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها به بازی آخر مقابل ژاپن کشیده شود.  

در پایان روز چهارم مسابقات والیبال المپیک، تیم ملی والیبال لهستان با کسب سه پیروزی و یک شکست با ۱۰ امتیاز صدر نشین این رقابت ها شد و صعودش را به دور بعدی مسجل کرد.

تیم ملی والیبال ایتالیا هم با سه پیروزی و یک شکست با ۹ امتیاز در رده دوم گروه A این رقابت ها قرار گرفت و صعودش قطعی شد.

کانادا، ژاپن و ایران هر کدام با دو پیروزی و با امتیاز های ۷ ، ۶ و ۵ در رده های سوم تا پنجم قرار دارند. همچنین تیم ملی ونزوئلا با چهار شکست در قعر این رقابت ها قرار گرفته است.

تیم ملی والیبال ایران با اینکه از لحاظ برد و امتیاز با ژاپن یکی است اما تیم ملی ژاپن در ست شماری برتر از ایران بوده و برای همین بالاتر از ایران قرار دارد.  

پیروزی بر ژاپن، تنها راه صعود ایران

تیم ملی والیبال ایران برای صعود به مرحله بعد باید حتما تیم ملی ژاپن را شکست دهد. تیم ملی والیبال ایران در صورت شکست مقابل ژاپن با هر نتیجه ای، در گروهش پنجم می‌شود و از این رقابتها حذف خواهد شد.

نکته ای که قابل توجه بوده این است که تیم اول گروه A با تیم چهارم گروه B بازی خواهد کرد. همچنین تیم چهارم گروه A با تیم اول گروه B  بازی می‌کند. تیم های دوم و سوم در دو گروه از طریق قرعه کشی با هم مسابقه خواهند داد بنابراین می توان گفت دوم یا  سوم شدن تاثیر آنچنانی در حریف دور بعدی نخواهد داشت اما اینکه سوم یا چهارم شوی برای ایران و سایر تیمها بسیار مهم است چون حریف تیم چهارم، صدرنشین گروه B خواهد بود که مسابقه سختی است.

با توجه به این قانون، در صورتی که تیم ملی والیبال لهستان بخواهد صدرنشین شود و با تیم چهارم گروه B بازی کند ملزم به شکست کانادا است.  

ایران در چه حالتی تیم سوم گروه می‌شود؟

اما بلندقامتان ایران حتی می توانند در صورت پیروزی بر ژاپن و با توجه به نتایج دیگر بازی ها به فکر مقام سومی باشند.  

در روز آخر مرحله مقدماتی، تیم ملی والیبال ایران با ژاپن، لهستان با کانادا و ایتالیا با ونزوئلا بازی خواهند کرد. تیم ملی والیبال لهستان در صورتی که بخواهد به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند باید کانادا را شکست دهد. در صورتی که کانادا از لهستان شکست بخورد و ایران ژاپن را شکست دهد، بلندقامتان ایران به دلیل برد بیشتر به عنوان تیم سوم این رقابت ها صعود خواهند کرد.

اما اگر تیم ملی والیبال کانادا در بازی با لهستان پیروز شود، تیم ملی والیبال ایران در صورت پیروزی برابر ژاپن به عنوان تیم چهارم این رقابت ها به مرحله بعد صعود خواهد کرد. 

ایران اگر چهارم گروهش شود، باید با صدرنشین گروه مقابل که احتمالا روسیه است بازی کند اما اگر سوم شود، قرعه حریف او را از بین تیمهای دوم یا سوم گروه مقابل مشخص می‌کند.

نکته جالب اینجاست که اگر کانادا از لهستان امتیاز نگیرد و ژاپن ۳-۲ مغلوب ایران شود، ضمن صعود ایران به عنوان تیم سوم، تعداد بردها و امتیازات دو تیم ژاپن و کانادا برابر خواهد شد و کار برای تعیین تیم چهارم ممکن است به ست شماری بین این دو تیم کشیده شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.