حال و روز ناخوش پیروانی در شیراز

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – این روزها “شاغلام” در فوتبال شیراز حال و روز خوشی ندارد. تیم او تنها تیم بدون امتیاز لیگ برتر است.

مهدی بذرافکن:برای اولین بار از همان بازی اول که باخت، تماشاگران شیرازی با صدا زدن محمود یاوری به او اعتراض کردند.اتفاقی که عکس العمل شدید پیروانی را در پی داشت و او بر طبق عادتش در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی به آن واکنش نشان دادو گفت که:«از هیچ کسی نمی ترسم!»
یادش به خیر روزگاری غلام پیروانی در فوتبال شیراز برای خودش بروبیایی داشت؛البته هنوز هم دارد اما این کجا و آن کجا؟

روزگاری غلام پیروانی را به عنوان پایدارترین سرمربی ادوار لیگ برتر فوتبال کشور می شناختند. هر چه بود او بیشتر از ۱۰ سال به صورت مداوم هدایت فجر را در لیگ برتر بر عهده داشت.

روزگار بد شاغلام اما از زمانی آغاز شد که او به عنوان سرمربی وقت تیم فوتبال المپیک انتخاب شد. پیروانی بزرگترین و مهمترین دوران مربیگری خود را تجربه کرد.

او اما نتوانست آنگونه که باید با تیم امید موفق باشد و از این تیم کنار کشید یا به بیان بهتر به صورت محترمانه استعفایش دادند.

روزگار بد شاغلام ازهمین جا آغاز شد؛انتخاب های نادرست در هدایت تیم ها کار دستش داد.

او ابتدا به صنعت نفت آبادان رفت. جایی که حتی مربیان بومی آبادانی مانند قاسمپور،برزگری،مظلومی و… نتوانسته اند دوام بیاورند و هر کدام به طریقی عطای کار در آبادان را به لقایش بخشیده اند.

غلام پیروانی اما به نفت رفت تا در نهایت آن گونه که خودش گفت در روزهای آخر با تیر و کمان بدرقه اش کنند. او اینگونه از نفت جدا شد تا اولین تجربه مربی گری خارج از شیراز برایش اصلا خوب نباشد.

شاغلام اما دومین اشتباه را زمانی مرتکب شد که به ابومسلم رفت. جایی که در قرق خداداد عزیزی است. پیروانی آنجا نیز موفق نبود و از مشهد نیز با آزردگی خاطر به شیراز بازگشت.

پیروانی تا مدت ها بی تیم بود.او هرچند در شیراز بود و همیشه آلترناتیو سرمربی فجر به حساب می آمد اما ظاهرا ارتباط نه چندان خوب او با جعفری مدیرعامل باشگاه فجر سبب شد که همچنان خانه نشین باشد تا لیگ سیزدهم به آغاز خود نزدیک شود.

شاغلام به پیشنهاد رییس هیات مدیره باشگاه فجر جای یاوری را گرفت. یاوری با توجه به امکانات محدود فجر در چند سال اخیر خوب کار کرده و به همین سبب در بین فوتبال دوستان شیرازی از محبوبیت ویژه ای برخوردارشده است به نحوی که حالا با هر باخت فجر تماشاگران شیرازی بی اعتنا به این مساله که این غلام پیروانی همان “شاغلام” محبوب آنهاست بلافاصله نام یاوری را فریاد می زنند.

اینجا در شیراز شاغلام حال و روز خوشی ندارد. تیمش هم دیگر جوان نیست که باخت هایش را به جوانی تیمش ربط دهد. از آن مهمتر اینکه جلیل دوران مربی سازنده فوتبال شیراز  هم دیگر در تیم جوانان و امید این باشگاه نیست که بازیکن بسازد و دودستی تقدیم شاغلام کند تا او به عنوان یک مربی جوانگرا شناخته شود.

اینجا در شیرازشاغلام حسابی در تنگناست…

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.