حال و هوای خانه تان را تابستانی کنید

گردآوری شده توسط گروه عمران و معماری ممتاز نیوز

نمی تواند فضا را خنک کند. پس اگر می توانید پرده های رنگی و سنگین را با پارچه های سفید پرچین تعویض کنید…..

بسیاری از اشخاص با آغاز فصل تابستان، پیش زمینه های مربوط به این فصل را برای صفحه نمایش تلفن همراه یا رایانه شخصی خود انتخاب می کنند. اما با کمی سلیقه به خرج دادن و خلاقیت می توانیم حال و هوای اتاق و آپارتمان خود را نیز تابستانی کنیم. در ادامه به نکاتی دربارهٔ چیدمان خانه در تابستان اشاره می گردد که می تواند برای شما مفید باشد. پرده ها، کوسن و رومیزی های سنگین یا پشمی و تیره رنگ را کنار بگذارید و به سراغ پارچه های نازک و خنک تابستانی بروید. نگران نباشید! می توانید دوباره در زمستان از آن ها استفاده کنید.

رنگ های تازه :
به سادگی و با عوض کردن رنگ یکی از دیوارها مثل دیوار راهرو یا ورودی خانه، می توانید ظاهری کاملا تازه و هیجان انگیز به خانه تان ببخشید. رنگ های زرد، سبز و آبی آسمانی را فراموش نکنید! رنگ کردن یک بخش کوچک از خانه نه هزینه بسیاری دارد نه وقت بسیاری می گیرد.

زندگی دوباره :
گیاهان مرده، گل های مصنوعی و خاک گرفته را دور بریزید و از گیاهان تازه و سرسبز برای زندگی بخشیدن به آپارتمان تان استفاده کنید، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد! در این روزها می توانید خانه تان را به راحتی با گل ها نو کنید.

دست دوزها :
خیلی سریع دست به کار شوید و برای مبلمان و صندلی های آشپزخانه یا بالکن تان کوسن های رنگی بدوزید. با این کار می توانید به راحتی و با صرف هزینه ای بسیار اندک، دکوراسیون خانه را تغییر بدهید. در این مورد هم از رنگ های شاد و گرم استفاده کنید.

سفید، رنگی خنک و تابستانی :
هیچ رنگی مانند سفید نمی تواند فضا را خنک کند. پس اگر می توانید پرده های رنگی و سنگین را با پارچه های سفید پرچین تعویض کنید.

شومینه :
حالا که دیگر احتیاجی به گرمای شومینه نداریم، بهتر است از آن برای تابستانی شدن فضای خانه استفاده کنید. بسته به سلیقه خودتان می توانید از یک در چوبی کهنه برای بستن آن و همچنین جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل خانه استفاده کنید و منظره جالبی به فضای اتاق ببخشید یا می توانید تعدادی صدف و سنگ طبیعی روی طاقچه شومینه بچینید و حس و حال ساحل دریا را به داخل خانه بیاورید. البته چیدن شمعدان ها و گلدان های شاد هم پیشنهاد خوبی است.

حریر دوست داشتنی :
پرده، رومیزی، روتختی و حتی رویه کوسن ها می توانند تبدیل به المان هایی تابستانی و خنک شوند. حریر یکی از پارچه های بی نهایت زیبا است که در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیاری دارد، پس استفاده از آن را فراموش نکنید!


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.