حال و هوای نامساعد بازار مسکن

۲۳ آبان ،

به گزارش تفسیری نوساز، گزارش تفسیریات میدانی خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، حاکی از آن است که قیمت خرید و فروش مسکن لحظه به لحظه در حال افزایش است به طوری که در طول یک ماه گذشته بازار خرید و فروش افزایش ۳۰ درصدی را طی این مدت تجربه کرده است.

براساس این گزارش تفسیری یکی از بنگاه داران واقع در منطقه کامرانیه با بیان اینکه بازار مسکن در رکود کامل به سر می برد گفت: نوسانات ارزی در بازار مسکن وجود دارد و بیشترین افزایش قیمت ها را تاکنون تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه اکثر خریداران و سرمایه گذاران سرمایه های خود را به سمت این بازار سوق داده اند افزود: در حال حاضر هیچ خرید و فروشی صورت نمی گیرد و بسیاری از فروشندگان برای ثبات قیمت ها دست به معامله نمی زنند.

یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در فرمانیه با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر در رکود تورمی به سر می برد افزود: بازار مسکن در حال حاضر بدترین نوع بازار را تجربه می کند.

وی ادامه داد: مؤجر و مستأجری در این میان قادر به تصمیم گیری برای خرید و یا فروش مسکن خود نیستند.

* افزایش ۵۰ درصدی قیمت مسکن

یکی دیگر از بنگاه داران بازار مسکن در طول دو ماه گذشته افزایش قیمت ۵۰ درصدی را تجربه کرده است افزود: در حال حاضر افزایش قیمت مسکن به صورت ساعتی صورت می گیرد به طوری که معامله برای فروشنده و خریدار با اما و اگرهای بسیار صورت می گیرد.

* فروشنده واقعی مسکن وجود ندارد

این مشاور املاک با بیان اینکه فروشنده از فروش مسکن خود به سبب ضرر و زیان پشیمان می گردد گفت: در حال حاضر فروشنده و یا مالک واقعی در یک معامله ساده نمی توان یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: همه نقدینگی کشور به سمت بازار مسکن در حال حرکت است و قیمت ملک همچنان پله های صعود را یکی پس از دیگری طی می کند.

در ادامه یکی دیگر از مشاوران املاک واقع در خیابان فرشته با بیان اینکه بازار مسکن در این منطقه رونق بسیاری داشته افزود: در چند ماه گذشته قیمت ملک افزایش ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی در ادامه گفت: قیمت ملک در این منطقه کمتر از ۱۰ میلیون تومان در هر مترمربع نیست و در بعضی از مناطق به ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان در هر مترمربع نیز می رسد.

این مشاور املاک در ادامه گفت: با وجود افزایش قیمت همچنان خریداران در این منطقه تمایل بسیاری به خرید دارند ولی متأسفانه فروشنده واقعی وجود ندارد.

این مشاور املاک سبب نابسامانی مسکن را ناشی از نوسانات ارزی کشور عنوان کرد و گفت: در صورت ثبات ارزی در کشور باز هم قیمت مسکن روند روبه کاهش را نخواهد داشت.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.