حامل‌های انرژی تک‌ نرخی شد

۳۱فروردین۱۳،

عضو کمیسیون تلفیق از تک‌نرخی شدن قیمت حامل‌های انرژی خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون تلفیق قیمت بنزین لیتری ۸۵۰ تومان، گازوئیل لیتری ۲۵۰ تومان و گاز CNG لیتری ۵۰۰ تومان تصویب شد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده آمل در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران جلسه دربارهٔ عصر امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون تلفیق گفت: اعضای این کمیسیون در آخرین جلسه خود با حضور بهروز مرادی نماینده دولت بحث هدفمندی یارانه‌ها را بررسی کردند.
 
وی افزود: در این جلسه با تصویب اعضا فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها تکمیل شد.
 
عضو کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: دولت در لایحه بودجه مبلغ ۱۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل هدفمندکردن یارانه‌ها پیش‌بینی کرده بود که مجلس این مبلغ را به ۵۰ هزار میلیارد تومان تقلیل و آن را تصویب کرد.  
 
یوسفیان ملا اظهار داشت: در راستای تکمیل فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی تک‌نرخی شد، به طوری که قیمت دولتی و آزاد در خصوص حامل‌های انرژی نخواهیم داشت.  
 
وی افزود: در این راستا قیمت بنزین لیتری ۸۵۰ تومان، گازوئیل لیتری ۲۵۰ تومان و گاز CNG لیتری ۵۰۰ تومان تصویب شد.  
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با این تصمیم کمیسیون تلفیق ۳۰ درصد به بخش تولید، صنعت و کشاورزی تخصیص داده شد و ۷۰ درصد نیز سهم سبد خانوارها خواهد بود.  
 
یوسفیان ملا در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی آیا فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اجرا خواهد شد یا خیر؟ گفت: با تصمیم کمیسیون تلفیق فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجرا نخواهد شد.  
 
لازم به ذکر است کمیسیون تلفیق در جلسه قبلی خود قیمت ارز را ۲۴۵۰ تومان تصویب کرده بود.

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.