حامیان ارسال سلاح به سوریه مسئول کشتار مردم و ناامنی منطقه می باشند

۰۱ تیرماه ۱۳،

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، طرف‌هایی را که از ارسال سلاح به سوریه حمایت می‌کنند، مسئول کشتار مردم بی‌گناه و ناامنی منطقه دانست و گفت: آمریکا و انگلیس خطاهای راهبردی متعددی در منطقه و از جمله سوریه مرتکب شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به برگزاری نشستی موسوم به دوستان سوریه در دوحه اظهار کرد: طرف‌هایی که از ارسال سلاح به سوریه حمایت می‌کنند مسئول کشتار مردم بی‌گناه و ناامنی منطقه می باشند.

وی با بیان اینکه “سوریه از مرحله بحران امنیتی به خوبی عبور کرده و اندک تروریست‌ها و گروه‌های مسلح بی مسئولیت باقیمانده در این کشور زمین‌گیر شده‌اند”، افزود: بعضی طرف‌های خارجی با تشویق مجدد در ارسال تجهیزات و سلاح به این کشور و اقدامات تروریستی به دنبال اهداف خاص خود می باشند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ایالات متحده آمریکا و انگلیس خطاهای راهبردی متعددی را در منطقه و از جمله سوریه مرتکب شده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه، توجه اخیر آمریکا و غرب به ضرورت اتخاذ راهکار سیاسی در سوریه را دیرهنگام اما مهم خواند و تصریح کرد: آمریکا باید دست از مواضع متعارض خود در قبال تحولات منطقه و از جمله در قبال سوریه بردارد و بر اشتباه خود در حمایت از تروریسم، کشتار مردم و ویرانی زیرساخت‌ها در سوریه اصرار نورزد و به جای ارسال سلاح، از توقف خشونت و گفت‌وگوی ملی در سوریه حمایت کند تا مردم سوریه بتوانند در مورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

وی با حمایت از مردم فهیم سوریه که همواره در محور مقاومت افتخار آفریده‌اند، مداخلات خارجی در این کشور را محکوم کرد و گفت: بعضی طرف‌ها خود را برتر از سازمان ملل و طرح نماینده سازمان ملل در امور سوریه می دانند و تلاش می‌کنند اراده خود را با اقداماتی شتابزده تحمیل کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.