حامیان بشار اسد حساب توییتری رویترز را هک کردند

خبرگزاری رویترز تایید کرده که یک نقص امنیتی موجب شده هکرها بتوانند کنترل حساب این خبرگزاری در سایت توییتر را در دست بگیرند.
به گزارش فارس به نقل از ان بی سی نیوز، این هکرها اطلاعات و اخباری را به طرفداری از بشار اسد رییس جمهوری سوریه در حساب کاربری توییتر رویترز منتشر کردند تا پاسخی به تحرکات رسانه ای مخالفان وی و حملات تروریستی آنها به شبکه های دولتی داده باشند.

این حساب اولین بار روز یکشنبه هک شد و هکرها اطلاعاتی را در مورد درگیری های مسلحانه اخیر در سوریه منتشر کرده اند. به دنبال این حمله حساب توییتری رویترز معلق شده و در حال حاضر تحقیقاتی در مورد نحوه این هک و علت آن در حال انجام است.

پیش از این رویترز در روز جمعه هم هک شده بود و هکرها توانسته بودند به پلاتفورم وبلاگ نویسی وب سایت آن دسترسی پیدا کرده و خبری جعلی در مورد مصاحبه رویترز با یکی از رهبران شورشی سوریه را منتشر کنند.

پس از هک شدن حساب توییتر رویترز ، در مجموع ۲۲ خبر کوتاه در آن منتشر شده که عموم آنها به طرفداری از دولت قانونی سوریه است. به عنوان مثال در یکی از این پیام ها کناره گیری یکی از رهبران شورشی سوریه از نبردها تایید شده است.

در خبر دیگری هم ادعا شده باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دستور توقف تحقیقات در مورد حملات ۱۱ سپتامبر را صادر کرده است. مقامات رویترز هنوز هیچ اطلاعاتی را در مورد علل این واقعه و پیامدهای آن منتشر نکرده اند.

۲۱۲۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.