حباب ۱۰ درصدی “قیمت مسکن” ادامه دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: قیمت مسکن در ماه های اخیر روند کاهش داشته است اما همچنان حباب دارد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  مصطفی قلی خسروی گفت: ابتدای سال قیمت مسکن ۲۰ درصد حباب داشت که تا ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: آینده بازار خرید و اجاره مسکن به رویکردهای  دولت یازدهم و وزیر جدید راه و شهرسازی بستگی دارد.

خسروی افزود: شهروندان می توانند با بررسی همه جوانب برای خرید اقدام کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور پیش از این هم گفته است فروشندگان ملک مسکونی، رویکرد افزایشی ندارند و در هفته های اخیر شاهد کاهش قیمت ها هستیم اما هنوز حباب این بازار به طور کامل حذف نشده است.

وی گفت: همکاران ما در بازار مسکن علاقه مندند تا قیمت ها کاهش یابد تا ضمن رونق خرید و فروش، درآمد بنگاه های مشاوران املاک هم افزایش یابد.

خسروی اضافه کرد: در حوزه اجاره مسکن هم روند مطلوبی دیده می شود و از همه صاحبان املاک خواهشمندیم که تا حد امکان تلاش کنند اجاره مسکن را با مستأجران فعلی تمدید کنند چون سه بار جا به جایی منزل به معنی یک بار آتش سوزی در اسباب و اثاثیه منزل محسوب می شود چون در این جا به جایی ها، بخش زیادی از اسباب و اثاثیه منزل از بین می رود.

وی با بیان اینکه در کشورهای خارجی ۷۰ درصد خانه ها استیجاری و در ایران ۳۰ درصد است، گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن روند خوبی داشته است امیدواریم با گسترش ساخت مسکن استیجاری هم در سال های آینده بتوانیم بازار اجاره را هم ساماندهی کنیم.

خسروی گفت: در نیمه اول ۹۱ قیمتها رو به افزایش گذاشت به طوری که در نیمه دوم ۹۱ به بحرانی ترین شکل رسید.

وی افزود: در بخش مسکن سالهای ۶۸ و ۸۶ قیمت جهشی داشتیم و این قیمت نیز در سال ۹۱ تکرار شد به گونه ای که از شاخص تورم عبور کرد.

خسروی افزود: اگر مسکن مهر نبود ، قیمت ها بیشتر از این و به مرحله بحرانی تر می رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.