حبس ابد برای ۲ ایرانی در کویت به اتهام جاسوسی

ساعتی پیش دادگاهی در کویت چهار نفر را که دو نفرشان ایرانی‌ هستند به اتهام آنچه کویت جاسوسی اعلام کرده است، به حبس ابد محکوم کرد.
ساعتی پیش دادگاه استیناف کویت حکم اعدام چهار متهم ایرانی و غیرایرانی را به حبس ابد کاهش داد.کویت ادعا می‌کنداین افراد که به همراه سه نفر دیگر که از اتهامات وارده، مبرا شدند، برای ایران جاسوسی می‌کردند. ادعایی که متهمان و همچنین ایران قبلا آن را رد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، دادگاه کویت دسامبر گذشته به اعدام دو متهم اول و دوم که ایرانی بودند، حکم داده بود.  متهم سوم شخصی کویتی و متهم چهارم ملیتی دومنیکنی و فرد پنجم ملیتی سوری دارد.

کل افراد متهم شده هفت نفر (۴ ایرانی و ۳ غیرایرانی) است که در میان آنان خانمی ۱۸ ساله که همسر یکی از متهمان است، دیده می‌شود.

علی العصفور وکیل کویتی به روزنامه الان کویت اعلام کرد که تبدیل حکم اعدام به حبس ابد،‌ وجود اعتراض‌های بیشماری را به حکم اول ثابت می‌کند. وی با اشاره به بیگناهی موکلان خود تاکید کرد: ما همچنان به دادگاه تمییز اعتراض می‌کنیم چرا که اعتقاد داریم موضع موکل من از لحاظ حقوقی سالم است. مسئله هنوز تمام نشده بخصوص اینکه دادگاه تمییز هم هست.

آگوست (مردادماه) گذشته دادگاه کویت اتهام جاسوسی را به این افراد وارد کرده بود اما متهمان بدون استثناء این اتهام را رد کردند و تاکید کردند که هرچه به نام اعتراف از آنان گرفته شده تحت اجبار و فشار بوده است.

۴۵۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.