حبس های طولانی برای تعداد دیگری از شرکت کنندگان در اعتراضات سال گذشته انگلیس

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، یک دادگاه شهر ناتینگهام در پایان محاکمه ۱۴ نفر از جوانان بازداشت شده در جریان شورش های تابستان پارسال، آنان را مجموعا به تحمل بیش از ۷۰ سال زندان محکوم کرد.

این جوانان که بین ۱۶ تا ۲۵ سال سن دارند به حمله به یک پاسگاه پلیس در شهر ناتینگهام متهم شده بودند.

‘لانس فرانسیس’ ۲۵ ساله، ریس ویلسون ۲۱ ساله و ‘کرتیس دیان’ ۱۹ ساله به ترتیب به ۱۴، ۱۲ و ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

۱۱ متهم دیگر از جمله دو نوجوان ۱۶ ساله نیز هر یک، احکام زندان بین چهار ماه تا پنج سال و نیم دریافت کردند.

شورش ها و اعتراضات خیابانی تابستان گذشته انگلیس پس از قتل یک جوان سیاه پوست در منطقه تاتنهام لندن شروع شد و بسرعت به شهرهای بزرگ این کشور از ناتنینگهام گسترش یافت.

در جریان این شورش ها صدها مغازه و خودرو به آتش کشیده شد و بیش از چهار هزار نفر نیز بازداشت شدند.

تعقیب و محاکمه شرکت کنندگان در ناآرامی های خیابانی سال گذشته همچنان ادامه دارد و هنوز صدها نفر منتظر حضور در دادگاه هستند.

دادستانی لندن ماه گذشته اعلام کرد که حداقل ۲۰۰ پرونده مرتبط با شورش های تابستان سال گذشته هم اکنون در دادگاه های پایتخت در حال رسیدگی است و ۴۵۰ پرونده دیگر نیز در نوبت رسیدگی قرار دارد.

بر اساس آمار منتشره از سوی دادستانی لندن، هنوز بطور متوسط ۱۲ پرونده جدید در هر هفته به این بخش ارجاع می شود و به همین دلیل واحد ویژه ای که سال گذشته برای رسیدگی به پرونده اعتراضات و آشوب های خیابانی تشکیل شده بود، همچنان فعال است.

‘الیسون ساندرز’ از مقامات دادستانی لندن به ‘بی بی سی’ گفت: بیش از دو هزار نفر تاکنون فقط در لندن محاکمه شده اند که ۸۳ درصد آنها حکم محکومیت دریافت کرده اند.

تا پیش از اعلام حبس های طویل المدت برای متهمان شورش های ناتینگهام، متوسط حکم زندان صادر شده برای شرکت کنندگان در شورش های تابستان سال گذشته بیش از ۱۴ ماه بود که در مقایسه با احکام صادر شده برای جرایم مشابه در زمان های دیگر ۱۰ ماه بیشتر است.

مقامات انگلیسی از صدور احکام سخت برای معترضان و شرکت کنندگان در ناآرامی های خیابانی دفاع می کنند در حالی که برخی از نمایندگان پارلمان و بسیاری از حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر از صدور چنین احکامی انتقاد کرده اند.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۶۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.