“حبیب‌الله معلمی”شاعر شعر با نوای کاروان بار بندید ای همرهان

۰۴ تیرماه ۱۳،

سروده های مشهور “حبیب‌الله معلمی” از قبیل ای لشگر صاحب زمان آماده باش آماده باش، بانوای کاروان باربندی‌دای همرهان است.

ممتاز نیوز، “حبیب‌الله معلمی” شاعر ایرانی متولد ۱۵ بهمن ۱۳۰۵ و زاده رامهرمز است پدر وی آخوند نصیر در زمان رضاخان معلم مکتب قرآن بود و به همین دلیل نام خانوادگی معلمی برای انان انتخاب شد.

روزگار کودکی اش در مکتب خانه پدر مکتب خانه تعطیل شده توسط نیروهای حکومت پهلوی گذشت وی تحصیلاتش را در مدرسه تا کلاس نهم ادامه داد.

در محضر پدر و با استادانی چون آیت‌الله سیدعلی بهبهانی از مجتهدان برجسته رامهرمز با سیره اهل بیت و همچنین الفبای عروض و قافیه آشنایی یافت.

از جوانی به سرودن شعر و از همان ابتدا به مداحی اهل بیت پرداخت تشویق های شاعری توانا به نام “حاجی بابا اشتری لرکی” یکی از دوستان پیرش زمینه را برای شکوفایی او فراهم ستخت معلمی در سال ۱۳۴۰ از رامهرمز به اهواز مهاجرت و در آنجا در زمینی در کنار رودخانه کارون و در کیا‌نپارس کنونی کشاورزی می‌کرد.

با آغاز جنگ در کنار حضور در اهواز در فرصت‌های بسیاری همراه فرزندانش در سنگرهای دفاع حضور داشت و همزمان به سرودن اشعار نیز می‌پرداخت پس از جنگ بارها مورد ستایش رهبر انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

سروده‌های مشهور وی ای لشکر صاحب زمان آماده باش آماده باش، بانوای کاروان باربندیدای همرهان این قافله عزم کرببلا دارد” این لشگر حق عازم کرببلاست امشب” سوی دیار عاشقان رو به خدا می‌رویم و بهر آزادی قدس ار کربلا باید گذشت” است.

بیشتر اشعار معلمی در کتاب “خونین نامه عاقان حسین” در دو جلد و در زمان جنگ توسط انتشار یافتنات سپاه پاسداران چاپ شد کتاب شعر “وادی عشق” و “شفق خونین” از انتشار یافتنات دارالهدی دیگر آثار اوست غالب اشعار وی در قالب چها‌ر‌پاره است گرچه “غزل” و مثنوی” نیز دارد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.