حبیبی: ورود یک فرد اصلاح‌طلب به انتخابات آینده برای جریان اصولگرایی مهم است/ کسی حق ندارد بگوید تحریم‌ها اثراتی نداشته

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر فردی از اصلاح‌طلبان وارد میدان شود اگرچه به عنوان جریان اصلاح‌طلبی معرفی نشود ولی مورد قبول اصلاح‌طلبان هم باشد، چنین مقوله‌ای برای جریان اصولگرایی مهم است.

محمدنبی حبیبی دراجلاس دبیران استان‌های حزب موتلفه اسلامی با مورد توجه قرار دادن انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراها اظهارکرد: برای انتخابات ریاست جمهوری معتقدیم نه فقط حزب موتلفه بلکه هرتشکل حزبی و سیاسی حق دارد که از همین الان وارد بحث‌های مربوط به انتخابات شود و نمی‌توان گفت ورود تشکلها و شخصیتهای سیاسی به این انتخابات‌‌ها زود است اگرچه دیرهم نیست.

گزیده سخنان وی از این قرار است:

·         در مورد اینکه حزب موتلفه با برخی اشخاص در مورد انتخابات ریاست جمهوری بحث‌هایی را داشته شایعاتی مطرح است این درحالی است که موتلفه راجع به موضوع نامزدی ریاست جمهوری با هیچ فردی بحثی نداشته وحتی داخل جلسات خصوصی خود نیز وارد بحث مصادیق نشده است.ما طرح هر شایعه مربوط به اینکه مصداق فعلی حزب موتلفه اسلامی کیست را تکذیب می‌کنیم.

·          موتلفه یاخودش به صورت مستقل وارد بحث معرفی کاندیدای ریاست‌جمهوری خواهد شد و یا اینکه اگر مصلحت جریان اصولگرایی ایجاب کند که درقالب یک ائتلاف وارد انتخابات شود این کاررا انجام خواهد داد. در واقع موتلفه یا ممکن است از داخل حزب و یا خارج ازحزب نامزد داشته باشد.

·         اصلاح‌طلبان برای بازسازی خود مدتی وقت لازم دارند. اگر فردی از اصلاح‌طلبان وارد میدان شود و البته سعی کند به عنوان جریان اصلاح‌طلبی معرفی نشود اما ضمنا مورد قبول اصلاح‌طلبان هم باشد چنین مقوله‌ای برای جریان اصولگرایی مهم است.

·         هم‌اکنون آقای عبدالله نوری جریان موسوم به سبز را عجین شده با اصلاح‌طلبان می‌دانند و از سوی دیگر آقای خاتمی می‌گویند که این دو گروه از هم جدا هستند. اگر اینطور نباشد که فردی مورد حمایت اصلاح‌طلبان وارد صحنه شود در میان خود اصولگرایان تعدد نامزد شکل خواهد گرفت و در داخل یک قطب بین شخصیت‌ها رقابت ایجاد می‌شود.

·          برخی از سران اصلاح‌طلبان ضربه اصلی را به اصلاحات زدند. کسانی که مدعی هستند می‌خواهند داخل نظام فعالیت کنند باید مرزبندی خود را با فتنه ۸۸ مشخص کنند. چرا که اگر کسی به نام اصلاح‌طلبی با گره‌خوردن به فتنه ۸۸ وارد میدان انتخابات ریاست جمهوری شود مورد اقبال مردم نخواهند بود.  اصلاح‌طلبی که قانون اساسی را قبول داشته باشد به ولی فقیه معتقد باشد و خود را تابع ولی فقیه بداند اصلاح‌طلبی است که اگرچه با اصولگرایان رقیب است اما داخل نظام قلمداد می‌شود.

·         {در مورد نوع ائتلاف اصولگرایان در انتخابات آینده }پیش‌بینی من این است ضمن اینکه گروه‌های مختلف برای این انتخابات فعال می‌شوند در آینده‌ای که خیلی دور نیست بین تشکل‌های اصولگرا در مورد ائتلاف بحث‌هایی صورت می‌گیرد.

·         {در مورد برخی اظهارات در مورد وجود نداشتن دین یهودیت و مسیحیت } ما یک دنیای یهودیت، یک دنیای مسیحیت و یک جهان اسلام داریم که همگی حضور دارند، ما در رابطه با یهودی‌ها احساس دشمنی نمی‌کنیم آنچه با آن مخالفیم صهیونیسم است. اینکه دشمنی مسلمانان با صهیونیسم را به دشمنی با یهودیت و مسیحیت تبدیل کنیم کار نادرستی است.

·         تحریم‌ها جدی است. اگرچه برخی از سران غرب می‌گویند که در مقابل ایران برخوردهای مختلفی روی میز است اما بسیاری ازآنها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر منظورشان اجرای یک طرح نظامی علیه ایران است و ممکن است زمانی دیوانگی کنند نتیجه چنین دیوانگی برای آنها بسیار بسیار وحشتناک خواهد بود در واقع با توجه به تدابیری که برای مقابله با آنها اندیشیده‌ایم آنها در اقدام نظامی به تردید افتاده‌اند.من با اطمینان می‌گویم که درکشورما ظرفیتهای لازم برای مقابله همه جانبه علیه این تحریم‌ها وجود دارد اما باید این ظرفیت‌ها به کارگرفته شود چرا که ما با اتکاء به این ظرفیت‌ها می‌توانیم در میدان جنگ اقتصادی قدرتمندانه بایستیم.

 ·          کسی حق ندارد بگوید این تحریم‌ها اثراتی نداشته است. ما باید از این تحریم‌ها یک فرصت بسازیم مثلا اتکا به نفت‌مان را به حداقل برسانیم. در واقع با اتکاء به ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف داریم چنین اقدامی انجام دهیم که رسیدن به آن آرزو نیست، بلکه شدنی است. منتها دولت در این رابطه نقش اول را دارد. اقداماتی شده ولی کافی نیست دولت باید طرح به میدان آمدن استعدادهای اقتصادی چه در امر سرمایه‌گذاری و چه در امر نیروی انسانی را با جدیت دنبال کنند مردم ما نیز وقتی احساس کنند که دشمن برای موجودیت انقلاب به عرصه آمده هر شرایط سختی را تحمل می‌کند.

 ·         همه مشکلاتی که ما الان در اقتصاد داریم مربوط به تحریم نیست . البته تحریم در نابسامانی‌های اقتصادی تاثیر داشته و ما منکر آن نیستیم اما اینکه همه مشکلات را ناشی از تحریم بدانیم درست نیست.

 ·         ما از مجموعه دولت گله‌مند هستیم به این علت که در اجرای طرح عفاف و حجاب همت لازم را به کار نگرفته‌اند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.