حجت‌الاسلام طائب: ناظران انتخابات شوراها از قبیله‌گرایی بپرهیزند

۲۰خردادماه،

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری به آفت‌هایی که می‌تواند ناظران را تهدید کند، اشاره کرد و گفت: ناظران انتخابات باید از قبیله‌گرایی بپرهیزند و در نظارت دخالت نکنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار که عصر دوشنبه در همایش مسوولان نظارت چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران سخن می‌گفت، خطاب به ناظران حاضر در همایش اظهار کرد: حدود ۳۵ سال سرمایه‌گذاری شده است. انصافا کاندیداهای شورای شهر کلاس‌شان با کلاس اشخاصی که در سال ۵۸ بوده‌اند، آیا زمین تا آسمان فرق نداشته است؟ چه از نظر دانشگاهی بودن و چه اعتقادشان به نظام تا جایی بالا رفته که می‌توانید به دنبال انتخاب اصلح باشید.

او با تاکید بر این که برای نظارت بر انتخابات شوراها باید اقداماتی صورت گیرد که دشمن نتواند نفوذ کند، گفت: امروز نیروی تربیت شده، ریزه‌کاری‌ها صورت گرفته و گام‌های اساسی به خوبی برداشته می‌شود و این را بدانید که شوراها و سایر مراکز همه و همه در این راستا باید کاری کنند که پرچم به دست صاحب اصلی آن برسد.

طائب خاطرنشان کرد: البته در مناظره‌ها دیده‌ایم که این افق گم شده است و برای رسیدن به این افق باید تمام سختی‌ها را تحمل کرد زیرا نهایت اصلی رساندن پرچم اسلام به دست صاحب اصلی آن است.

فرمانده قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: ملاحظه می‌کنیم بعضی‌ها وعده‌هایی می‌دهند. باید به آن‌ها گفت که در کدام دنیا قول می‌دهید؟ آیا می‌دانید ۶ ماه دیگر عکس‌العمل دنیا در برابر ما چیست؟ آیا نفت ما را می‌خرند؟ تصور کنید به یک‌باره اقتصاد جهان چنان به‌هم بریزد که قدرت خرید نفت را نداشته باشد در آن صورت نمی‌توان نفت را صادر کرد و این همان سخن رهبری است که فرمودند نباید قول‌هایی دهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم.

طائب در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تحقق بخشیدن بر شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی در ادامه به آفت‌ها و آسیب‌هایی که می‌تواند برای ناظران در انتخابات وجود داشته باشد، اشاره کرد و گفت: باید این آسیب‌ها شناسایی شده و از بین بروند و از فرصت‌ها بهترین استفاده به عمل آید، چراکه یکی از آسیب‌ها این است که شخص ناظر خود در نظارت دخالت کند.

فرمانده قرارگاه عمار با تاکید بر این که ناظران نیز باید به مر قانون عمل کنند، گفت: نظارتی که برعهده اشخاص ناظر وجود دارد، باید تا آخر آن را انجام دهند تا زمانی که پرونده‌اش بسته شود.

او هم‌چنین خطاب به ناظران تاکید کرد که از قبیله‌گرایی و فامیل‌گرایی به شدت در امر نظارت بپرهیزند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: رهبری بعد از فتنه سال ۸۸ فرمودند باید مردم برای فتنه بزرگ‌تر آمده شوند؛ اما ایشان تعیین نکردند که چه فتنه‌ای، البته بنده معتقدم که این فتنه دیگر مربوط به انتخابات‌ها نخواهد بود.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه ۸۸ مردم ما را واکسینه کرد و در آینده انتخابات پرشور و بهتری برگزار خواهد شد، گفت: در جواب آن وقتی ایشان انتخابات ۸۸ را امضا کردند، اطلاعیه‌ای دادند و آقا را متهم به دروغگویی و امضای تقلبی کرد.

او تصریح کرد: یادتان باشد آقا آن موقع بسیار تنها بودند و یک‌تنه در برابر انحراف و فتنه ایستادند.

طائب ادامه داد: وقتی گفتند تقلب را امضا کردید و خواهید دید که دیگر مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند، رهبری فرمودند؛ مردم در انتخابات بهتر و پرشوتر شرکت می‌کنند که خداوند پاداش آن را در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان داد و دیدیم که در طول تاریخ انقلاب پرتحرک‌ترین انتخابات برگزار شد.

فرمانده قرارگاه عمار در ادامه افزود: روزهای اکنون مملکت را با ایام همین دوره در سال ۸۸ مقایسه کنید، التهاب خیابان‌ها در آن زمان با الان، چه آرامشی وجود دارد؟ مردم با چه بصیرتی امور را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم آقا در فروپاشی نظام سلطه عالی جلو رفته و رصد می‌کنند و می‌بینید که نظام سلطه در حال افتادن است و رهبری فرمودند که نسل موجود فروپاشی نظام سلطه را شاهد خواهد بود اگر نبیند، نسل آینده خواهد دید.

طائب اظهار کرد: پیامد برافتادن نظام سلطه این است که بار دنیا بر روی دوش ما و شماها می‌افتد.بنابراین قدر کارتان را بدانید و همه باید برای آن روز آماده باشیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: خروجی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را باید چنان شود که کمک برای دفع آفات و رساندن این پرچم به دست صاحب اصلی آن باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.