حجت‌الاسلام مرادی: مــُروج مهربانی باشیم/شیرینی زندگی را به کام یک زندانی دیه بازگردانیم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در‌ مراسم اکران خصوصی فیلم ˝دهلیز˝ عنوان شد:

عصر روز قبل (۲۷ مرداد) فیلم‌سینمایی ˝دهلیز˝ با حضور گسترده مردم و هنرمندان سینمای ایران، به نفع زندانیان دیه در تالار ایوان شمس روی‌پرده رفت.

به گزارش خبرنگار سینما ممتاز به نقل از هنرآنلاین، فیلم دهلیز به کارگردانی بهروز شعیبی به نفع زندانیان دیه روی پرده رفت. این مراسم با همت حجت السلام و المسلمین‌شهاب مرادی و مهتاب کرامتی (سفیر صلح یونیسف) و مهناز افضلی برگزار شد. این اکران خصوصی با هدف جمع آوری پول برای زندانیان دیه به صورت همت عالی انجام شد.

امیدوارم برگزاری این مراسم ها، به انتظار تبدیل شود

قبل از نمایش فیلم و در ابتدای این مراسم حجت السلام و المسلمین شهاب مرادی به روی صحنه آمد و گفت: امیدوارم که برگزاری این گونه مراسم آغاز حرکت نویی در سینمای ایران باشد. سینمای ما با تمام فراز و نشیب ها و سختی ها و آسانی هایش به طور کلی خوب است و اهالی سینمای ایران همگی نجیب و مهربان می باشند.

شهاب مرادی گفت: مایه افتخار و مباهات است که شما عزیزان سفیر مهربانی ایرانیان در تمام دنیا باشید. سینمای ایران یک سینمای نجیب و با خِرد است و امروز در عرصه بین الملل این سینما حرفی برای گفتن دارد.

حجت السلام و المسلمین شهاب مرادی یاد آور شد: امروز قصاص و اعدام یک نیاز جدی اجتماعی محسوب نمی شود. هیچ کدام از ما نمی توانیم این اصل را رد کنیم که، مهربانی نیاز اصلی خانواده های ایرانی در سطح جامعه ما است و ما نیاز داریم که مروج مهربانی باشیم.

مرادی اضافه کرد: هرساله تعداد بسیاری تلفات جاده ای در این کشور داریم ، نزاع و درگیری هایی درسطح جامعه ایجاد می گردد که انسان های پاک و معصوم و درست به سبب عدم کنترل خشنوت خود در لحظه گرفتار می شوند و برچسب قتل می خورند. همین انسان وقتی که راهی زندان می گردد تا لحظه مرگ بارها می میرد و زنده می گردد. لحظه به لحظه فکر مرگ شیرینی زندگی را از او می گیرد. امشب گردهم آمدیم تا شیرینی زندگی را به کام یک زندانی دیه بازگردانیم و امیدوارم که این رسم در جامعه ما به انتظار تبدیل شود. خداوند درقرآن می فرماید: اگر به یک نفر زندگی ببخشید همانند این است که به کل بشریت زندگی عطا کرده اید.

 

بانی این مراسم مهناز افضلی و مهتاب کرامتی بودند

پس از سخرانی شهاب مرادی، بهروز شعیبی کارگردان فیلم دهلیز به روی سن آمد و گفت: برگزاری چنین مراسمی کار بزرگی بود و تصمیم گیرنده مراسم امشب من به تنهایی نبوده ام. سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم دهلیز از همان ابتدا از این طرح استقبال کرد. جناب آقای شهاب مرادی که همیشه یار و یاور سینما گران بودند و دعوت ما را پذیرفتند و امین ما شدند. مهناز افضلی و مهتاب کرامتی بانی این مراسم بودند و این اتفاق با همت این دو بانوی بزرگوار شکل گرفت.

شعیبی ادامه داد: به احترام حضور خانم هایی که پیگیر این مراسم بودند به تمامی خانم ها، سلام عرض می کنم. این جمله را بارها شنیده اید که یک زن در نبود مرد با هر سختی که هست زندگی را ادامه می دهد و یک مرد با نبود زن همه زندگی خود را از دست می دهد.

شعیبی اضافه کرد: امشب دو نفر در این جمع می باشند که ما سینما را از آنها یاد گرفته ایم و من از حضورشان تشکر می کنم. سرکار خانم پوری بنایی و فاطمه معتمد آریا که با حضورشان به این مراسم رونق بخشیدند.

فرشته صدر عرفایی،مهوش وقاری، مازیار میری، یدالله صمدی، روح الله حجازی، نگار اسکندرفر، پگاه، احمد میر علایی، رضا معظمی، احسان علیخانی، بهنوش بختیاری، الیزابت امینی، حمید اعتباریان و . . . از حاضرین این مراسم بودند.

گزارش تصویری مرتبط
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.