حجت‌الاسلام یاری: هیچ کارگردانی توان به تصویر کشیدن واقعه عاشورا را ندارد

ممتازنیوز:

2-1-2014220161536

مراسم چهلمین روز درگذشت کشته‌شدگان فیلم «معراجی‌ها» در مسجد نور برگزار شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایسنا، در این مراسم که ظهر پنج‌شنبه (اول اسفند ماه) برگزار شد، هنرمندانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، محمود کلاری، فخرالدین صدیق‌شریف، علی شاه‌حاتمی، نیما شاهرخ‌شاهی، مجید آقاکریمی، بهروز شعیبی، اصغر نقی‌زاده و هاشمی (نماینده مجلس شورای اسلامی) حضور داشتند.

مسعود ده‌نمکی (کارگردان «معراجی‌ها») و محمود رضوی (تهیه‌کننده این فیلم) نیز در کنار خانواده پنج کشته‌شده‌ی فیلم حاضر بودند.

حجت‌الاسلام یاری به عنوان سخنران این مراسم در بخش‌هایی از سخنانش با بیان اینکه هیچ کارگردان و صاحب حرفه دیگری در سینما و هیچ دوربینی نمی‌تواند واقعه عظیم عاشورا را به تصویر بکشد، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم خیلی با این قضایا در عرصه هنر … (آزمون و خطا نکنید)‌. چند سال پیش سریالی به نام «امام حسین(ع)» با آدم‌های مطرحی کلید خورد که بعد از چهار ماه کار خوابید.

وی ادامه داد: یکی از افراد موثر در این پروژه اعلام کرد ترسیدیم اَبرو را درست کنیم چشم را کور کنیم.

یاری خاطرنشان کرد: می‌توان به حواشی این واقعه پرداخت؛ مانند فیلم «سفیر»، اما ورود به قتلگاه کار آسانی نیست. زنده‌یاد ملاقلی‌پور می‌گفت، برخی آقایان پیشنهاد دادند درباره‌ی امام حسین(ع) فیلم بساز. دیدم توانایی این کار را دارم اما ترسیدم فردای قیامت همین خاندان به من بگویند تو چکار داشتی؟ همان «مجنون» و «قارچ سمی» خودت را می‌ساختی.

وی افزود: عرصه عاشورا توأم از عشق و عقل است و به خاطر همین کار آسانی نیست و با جلوه‌های ویژه و کاشتن دوربین نمی‌توان درباره این واقعه بزرگ فیلم ساخت.

یاری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به زنده‌یاد شریفی‌راد، طراح جلوه‌های ویژه «معراجی‌ها» گفت: ایشان در دورانی که موظف به خدمت بود در خنثی‌سازی موشک‌هایی که دشمن بر سر ما می‌ریخت تبحر داشت و بعدها نیز نقش فوق‌العاده فعالی در جلوه‌های ویژه فیلم‌ها ایفا کرد.


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.