حجت الاسلام میرعمادی:تحریمها فرصتی برای رهایی از اقتصاد نفتی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تحریم نفتی ایران یک فرصت طلایی است تا اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی رهایی پیدا کند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان اظهار داشت: باید از باقیمانده این ماه مبارک استفاده کرد چرا که فرصت مناسبی برای ضیافت الهی است.

وی با بیان اینکه از این روزهای ماه شعبان برای پیشوازی ماه مهمانی خدا باید بهره ببریم، افزود: جمعه آینده در تقویم به عنوان شب آخر ماه شعبان است و فرصت خوبیست که به استقبال ماه مبارک رمضان برویم.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به ۲۳ تیرماه روز همبستگی مردم ایران در دفاع از نظام، رهبری و اصل ولایت فقیه عنوان کرد: مردم در چنین روزی در برابر آشوبگرانی که حادثه ۱۸ تیر را به وجود آوردند ایستاده و بصیرت خود را نشان دادند.

ضرورت توجه به معلولان جامعه

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: سیره معصومین ما در رسیدگی به فقرا و نیازمندان است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به معلولان جامعه عنوان کرد: باید برای رفع مشکلات، معیشت و درمان این قشر تدابیری اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه قشر معلول جامعه هرکدام از استعدادی برخوردار هستند، افزود: مسئولان باید برنامه ریزی کنند که از آنچه استعداد درونی آنهاست برای آرامش خودشان استفاده کنند.

شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام است

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به ۲۶ تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی عنوان کرد: شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام بوده و مهمترین وظیفه ای که بر عهده دارد مسئله نظارت بر اجرای قانون اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید مانند یک دیده بان عمل کند، تصریح کرد: قوانینی که تصویب می شوند باید مغایر با قانون اساسی نباشند و شورای نگهبان وظیفه دارد که اجازه ندهد قانونی بر خلاف شرع و اسلام تصویب شود.

خطیب جمعه خرم آباد همچنین به نظارت شورای نگهبان بر فرآیند انتخابات اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهایی است که در حفظ انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته و همواره مورد توجه امام و رهبری بوده است.

شکست آمریکا در عرصه های مختلف موجب شدت دادن تحریم ها علیه ایران شده است

حجت الاسلام میرعمادی همچنین به اوج گیری بیداری اسلامی در منطقه و تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی مصمم شده است که تحریمها را علیه کشورمان به اوج خود برساند که این امر ناشی از شکستهای متعدد آمریکا در عرصه های بین المللی است.

وی خروج از کشور عراق با سرافکندگی، سرنگونی دیکتاتور مصر و پیروزی اسلام گرایان در این کشور را از جمله ناکامی های آمریکا برشمرد و افزود: اوج گیری قیام ها در بحرین و عربستان از دیگر شکستهای آمریکا در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه شکست استکبار جهانی در این عرصه ها موجب شده که آمریکا به تحریم شدید ایران روی بیاورد، ادامه داد: تحریم ها برای ایران یک فرصت است تا استعدادها و ظرفیتهای داخلی خود را به شکوفایی برساند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ایران ۳۰ سال است که تحت تحریم قرار دارد و امروز قوی تر از گذشته شده است، ادامه داد: تحریم نفتی ایران یک فرصت طلایی است تا اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی رهایی پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این تحریمها آمریکا و کشورهای اروپایی ضرر می کنند، یادآور شد: در هر کجای ایران اسلامی یک ظرفیت و توانایی وجود دارد و اگر آمریکا به دنبال این است که با تحریم مقاومت ایران را بشکند باید بداند که ملت ایران مانند دژ محکمی در برابر تحریم ها ایستادگی می کنند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.