حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در جمع فیلم اولی ها حضور یافت

“نخستین جشنواره فیلم اولی ها” جمعه ۲۴ شهریورماه میزبان حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،پناهیان که به منظور سخنرانی و گپ و گفت با فیلمسازان اولی در جمع آنان حاضر شده بود سخنان خود را با یک سئوال آغاز کرد :
آیا سینما ظرفیتی دینی شدن را دارد؟
پناهیان با تشریح دیدگاه های مختلف در این موضوع گفت: بعضی معتقد هستند که سینما، هنر غرب است و غرب از تصویر الهام می گیرد و هنر ما مسلمان ، هنر  تجریدی است لذا غرب هنر خود را تکمیل کرده و از تصویر به سینما رسیده اما ما اگر بخواهیم هنرمان را تکامل دهیم به سینما نمی رسیم.
بعضی معتقد هستند اگر سینما در خدمت دین باشد هر دو تخریب می شوند و اینکه سینما شعار می دهد و دین شعار نیست پس سینما دین را تخریب می کند و …..
وی در ادامه با نفی این نظرات گفت تمام این سخنان باطل است. اینکه سینما از غرب آمده و کفر است باطل است. هنر این است که اگر بخواهیم مطلبی را بیان کنیم بتوانیم با گذراندن شخصیت داستان از پیچ و خم های مختلف تماشاگر را غافلگیر کنیم و به طور غیرمستقیم به نتجیه ای برسیم که در ذهن داریم و تاثیر خود را برروی مخاطب بگذاریم.
پناهان با ذکر این مطلب که غرق شدن در دین ما را به جایی می رساند که موجب ارتقای سینما می شود به پرسش فیلمسازان و حاضران در جلسه پاسخ داد.
در پایان این نشست پناهیان خواست تا فیلمسازان با تعامل بیشتر با روحانیان و مطالعه قرآن و کتابهای دینی دستورات آن را به شکلی هنرمندان به جهانیان عرضه نمایند.
نخستین جشنواره فیلم اولی ها از ۲۳ تا ۲۶ شهریور ماه در اردوگاه شهید باهنر به همت انجمن سینمای جوانان ایران در حال برگزاری است./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.