حجت الاسلام پناهیان: کارکردهای ولایت فقیه در جامعه تبیین شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر گفت: باید کارکردهای ولایت فقیه در جامعه به ویژه برای جوانان تبیین شود و ما نباید فقط به ذکر ادله اثبات ولایت فقیه بپردازیم.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان چهارشنبه شب در همایش سالانه سخنرانان برجسته و اثرگذار کشور افزود: باید وجوب و ضرورت حضور ولی فقیه در جامعه اسلامی به صورت عقلانی برای مردم توضیح داده شود.

وی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی آنچنان که باید و شاید از سوی علما و روحانیت در جامعه تبیین و تفسیر نمی‌شود، ادامه داد: دهه محرم الحرام بهترین فرصت برای مرور سخنان رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) است.

پناهیان گفت: وقتی که ما از غربت امام حسین(ع) دم می‌زنیم و برای این غربت گریه می‌کنیم، چطور خود امام و رهبر خود را می‌توانیم غریب بگذاریم؟

وی افزود: تکرار نکردن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در منابر به نوعی غریب گذاشتن ایشان است و این کار سبب می‌شود نور عزاداری امام حسین(ع) از ما دور شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر یکی از مهمترین منابع تحلیل تاریخ اسلام را تحلیل‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دانست و اذعان نمود: تحلیل‌هایی که معظم له در ارتباط با تاریخ اسلام انجام داده‌اند را هیچ فردی نمی‌تواند بیان کند.

پناهیان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با درک، بصیرت و خوش فکری راهبردهای اساسی برای جامعه مشخص می‌کنند، ادامه داد: قطعا اگر در هر برهه‌ای که ایشان موضوع خاصی را مطرح می‌کنند، همه مردم و مسوولان به آن سمت گام بردارند، مشکلات و موانع پیش روی ملت و مملکت به خوبی برطرف می‌شود.

وی تاکید نمود: یکی از مواردی که خوب است ما در منابر خود به آن توجه کنیم توجهات رهبر فرزانه انقلاب در زمینه هدایت افکار عمومی و رشد معنوی افکار است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح نمود: از مهمترین مسائلی که مقام معظم رهبری در مسافرت خود به خراسان شمالی مطرح نمودند رسیدگی به جزئیات سبک زندگی مردم بود.این مسئله امروز به عنوان یک راهبرد در دست ما قرار گرفته است، اگر ما فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در این زمینه مورد توجه قرار دهیم مشکلات را به سرعت پشت سر خواهیم گذاشت.

همایش سالیانه سخنرانان برجسته و اثرگذار کشور با حضور حجج اسلام سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه، کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، علیرضا پناهیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر، مهدی طائب رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.