حجت امانی به فستیوال هنر شرق دعوت شد

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۴:۴۱:۴۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- حجت امانی هنرمند هنر جدید ایرانی به دومین فستیوال بین المللی هنر شرق (کاتماندو) دعوت شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این فستیوال  با عنوان « زمین- بدن- ذهن» دومین  دوره خود را با حضور بیش از ۲۰ هنرمندانی از سراسر جهان در شهریورماه سال جاری در نپال برگزارخواهد شد.
 «مرثیه ای برای زمین» عنوان مجموعه ای از آثار اجرا پرفورمنس حجت امانی است که تابستان امسال در نپال اجرا و به نمایش در خواهد آمد.
این فستیوال با هدف هشدار نسبت به آسیب هایی که توسط انسان به طبیعت زده می شود برای دومین سال پیایی برگزار می شود و در این فستیوال هنری از هنرمندان سراسر جهان دعوت شده است تا با بیان هنری نسبت به این موضوع احساس مسولیت کنند و با خلق آثار هنری بشریت را نسبت به تهدیدی که طبیعت را تهدید می کند، آگاه کنند.
حجت امانی هنرمند هنر محیطی درباره پرفورمنسی که در این فستیوال اجرا خواهد کرد، گفت: این پرفورمنس «مرثیه ای برای زمین» نام دارد که برای اجرای آن از موسیقی محلی لرستان و ایلام و سنت ها ی کهن عزاداری در غرب کشور استفاده کرده ام همچنین در ایام برگزاری این فستیوال نمایشگاهی از عکس های پروفورمنس های دیگری که با موضوع طبیعت اجرا کرده ام، برپا خواهد شد.
هزینه های اجرایی این اثر را موسسه و مرکز هنری سیذارتا در نپال به عهده گرفته است.
این مرکز توجه به طبیعت به عنوان مادر انسان و تفکر درباره آن رادر ارتباط با هنر مد نظر خود قرار داده و بدنبال راهکارهای هنری برای بازگشت انسان به دامان طبیعت است.
حجت امانی متولد ۱۳۵۷ لرستان و دانش آموخته نقاشی در مقطع کارشناسی و پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد است. آثار او تاکنون در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج کشور به نمایش درآمده اند و با اقبال منتقدان جهانی روبرو شده اند. او تاکنون در فستیوال بین الملی هنرهای آتن، فستیوال هنرمندان معاصر زیر ۳۵ سال در لندن، فستیوال خوشنویسی اریسکا ترکیه شرکت کرده است و آثارش در حراجی های بونامز، آرنت نت، و حراجی های کشورهای دبی، آلمان، فرانسه و آمریکا به فروش رفته است.

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۶۴۱۴۱۶۵۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.