حجم تجارت ایران و آمریکا چه قدر است؟

به‌رغم فشاری که آمریکا بر کشورهای دیگر در زمینه اعمال محدودیت در روابط اقتصادی با ایران دارد، آمار رسمی بیانگر آن است که تجارت دو جانبه ایران و آمریکا در ماه می سال جاری میلادی به بیش از ۴۴ میلیون دلار رسید.
 دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که طی ماه می سال جاری میلادی این کشور ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به ایران صادرات داشته است که در مقایسه با صادرات ۴۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری در ماه آوریل افزایش ۷۰۰ هزار دلاری نشان می‌دهد.
در همین حال عنوان شده است که ایران در ماه می کالاهایی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به آمریکا صادر کرده است که نسبت به ماه پیش از آن تغییری نداشته است. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ایران هیچگونه صادارتی به آمریکا نداشت.
به گفته دفتر آمار آمریکا، در ماه می تجارت ایران و آمریکا مازاد تجاری ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری برای آمریکا به همراه داشته است.
در همین حال عنوان شده است که در پنج ماهه نخست سال ۲۰۱۲ تجارت ایران و آمریکا برابر با ۱۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است که از این میزان ۱۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات آمریکا و ۲۰۰ هزار دلار صادرات ایران بوده است.
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.