حجم سرمایه‌گذاری خارجی در مسکن

۳۰م دیماه ،

به گزارش نوساز به نقل از خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز علیشیری در بازدید از نمایشگاه‌های حوزه مسکن با اشاره به تاثیر این نمایشگاه‌ها و فرصت ایجاد شده برای ظرفیت‌های اقتصادی کشور اظهار کرد: باید ضعف‌های این نمایشگاه‌ها شناسایی شود.

وی بیان کرد: یکی از ضعف‌های بزرگ شیوه کار سنتی است که در عرصه تجهیز منابع مالی برای طرح‌های ساختمانی وجود دارد و این بدین معناست که در بهترین حالت شیوه‌های کلاسیک تجهیز منابع مالی با مراجعه مستقیم تجهیز منابع به وسیله مردم از طریق مشارکت و بانک‌ها را اعمال کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بعضی پیمانکاران اصلا کار نمی‌کنند گفت: بعضی از این پیمانکاران زمین را از شهرداری گرفته، مصالح با تسهیلات دریافت می‌کنند و مبلغی از پول را نیز به صورت پیش‌فروش دریافت می‌کنند که این کار دلالی است.

او با اشاره به بازدید خود از این نمایشگاه و پرسش و پاسخ‌هایی از وضعیت سرمایه‌گذاری‌های این نمایشگاه اظهار کرد:‌ علاوه بر اینکه این نمایشگاه برای تجهیز منابع مالی اولویت‌بندی می‌شود باید بتواند تنوعی در دسترسی بهتر منابع در این بازار ایجاد کند.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی خطاب به اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بهتر است شرکت‌های بزرگی که در حوزه سرمایه‌گذاری آمادگی فعالیت دارند با مدل مشارکتی صحیح، تکنولوژی‌های روز، تجربیات دیگر شرکت‌ها، رقابت قیمتی پایین و جذب مصرف‌کننده فعالیت کنند.

وی راه حل خروج از بن‌بست گردشی در مسکن را افزایش تامین منابع مالی بیان و اظهار کرد: همانگونه که حوزه مسکن سودآور است تضمین و افزایش تقاضا نیز در آن ملاحظه می‌شود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.