حجم سرمایه گذاری در گیلان از مرز ۸۶ میلیاردی گذشت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون میراث فرهنگی استان گیلان گفت: تاکنون ۸۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته که به واسطه آن زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ هزارو ۶۰ نفر فراهم شده است.

مجید اخوان معاون میراث فرهنگی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، گفت: تاکنون ۸۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته که به واسطه آن زمینه اشتغال مستقیم ۷۰ هزارو ۶۰ نفر فراهم شده است.

معاون میراث فرهنگی استان گیلان در ادامه با اشاره به آمار تاسیسات گردشگری استان، اظهار داشت: پیش از انقلاب ظرفیت اقامتی منطقه فهرست ۴۸ موردی را شامل می شده که تا سال ۸۴ مراکز اقامتی به ۱۹۸ مورد رسید و در نهایت در روند رو به رشد ظرفیت اقامتی استان تا کنون یک هزار و ۹۸ هتل، هتل آپارتمان و مجتمع مهمانپذیر شهر و بین راهی در استان به بهره برداری رسیده که ۵ هزار و ۸۳۹ اتاق اقامتی و ۱۶ هزار و ۴۷۵ تخت را در این مراکز شامل می گردد.

 وی مناطق نمونه گردشگری موجود در استان را ۲۹ مورد عنوان کرد و تصریح کرد: در جهت تامین زیر ساخت های مناطق نمونه گردشگری استان تا کنون ۲۹ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اخوان در ادامه با تشریح فعالیت های صورت گرفته در جهت توسعه زیر ساخت های گردشگری منطقه ، افزود : تا به امروز ۲۴ سرویس بهداشتی در مسیر های بین راهی با حجم سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال و ۱۳ کمپ گردشگری با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریالی آماده بهره برداری شدند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان عضو اصلی کمیته راهبردی گردشگری کشور است، خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه دبیرخانه گردشگری دریایی کشورهای حاشیه دریای خزر در این استان تعریف شده، متاسفانه گردشگری دریایی کشور در مسیر توسعه راه طولانی در پیش دارد.

 معاون میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به کسب رتبه برتر ورود گردشگر، اقامت و ماندگاری سفر در استان وهمچنین پیشگامی گیلان در جلب رضایت مسافران در طی سه سال قبل، خاطر نشان کرد: در نوروز ۹۲ از آمار ۶ میلیون و ۳۸۸ و ۶۰۱ نفری ورود مسافران به منطقه، ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۴۰۱ نفر به اقامت شبانه در استان ختم شده است.

***آگاهی جوامع محلی ضامن پایداری توسعه گردشگری است

 اخوان در ادامه با اشاره برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت پایداری رشد آمار گردشگری در استان گیلان، پایداری جذب گردشگران را در گرو آگاهی جوامع محلی دانست و خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته اخیرا طرح رشت منظر گردی با حضور دانشجویان و فرهنگ دوستان و … برگزار شد که در مسیر حرکتی در کنار ابنیه و بافت تاریخی فرصت آشنایی هرچه بهتر جامعه محلی با پتانسیل منطقه فراهم شد که با پیگیری و تداوم طرح های مشابه گام موثری در جهت پایداری توسعه گردشگری در کشور فراهم می گردد.

معاون میراث فرهنگی استان گیلان در پایان گردشگری را حوزه فرابخشی عنوان کرد، که نیازمند حرکت همگام تمام تشکل ها، نهادها، دولت و بخش خصوصی در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی صنایع صنایع دستی و گردشگری کشور است تا امانتی را که چند صباحی در اختیار ما گذاشته شده به نسل های آینده برسد.

 انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.