حجم صادرات کالاهای غیرنفتی ۳۲ درصد افزایش یافت

‘رضا توفیقی’ روز پنجشنبه در حاشیه ‘همایش آموزشی بازاریابی بین المللی با فرصتهای تجاری بازار عراق’ در بجنورد طی گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: روند رو به رشد صادرات غیرنفتی در این مدت نشانگر تحقق برنامه صادرات غیرنفتی در سال جاری است.

وی بدون اشاره به میزان دقیق صادرات غیرنفتی انجام شده در این بازه زمانی، گفت: هدفگذاری صورت گرفته برای صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در سال ۹۱ با احتساب میعانات گازی و تولیدات پتروشیمی، ۷۵ میلیارد دلار است.

معاون سازمان توسعه تجارت خارجی ایران افزود: پارسال حجم صادرات غیرنفتی کشور از ۵۱ میلیارد دلار تجاوز کرد که این رقم نسبت به هدفگذاری ۴۸ میلیارد دلاری صورت گرفته، با افزایش رو به رو شد.

وی در مورد تاثیر گرانی دلار بر صادرات کالاهای غیرنفتی نیز گفت: گرانی در شرایط کنونی به نفع صادرکنندگان خواهد بود و در بخش واردات نیز دولت تمهیدات خوبی را اتخاذ کرده است.

توفیقی افزود: دولت برای واردکنندگان کالاهای اساسی و نهاده های مورد نیاز، دلار را با قیمت هزار و ۲۲۶ تومان در اختیار این قشر قرار می دهد تا مشکلی برای واردات کالا نداشته باشند.

وی همچنین برپایی کارگاههای آموزشی برای تجار ایرانی با هدف توسعه صادرات غیرنفتی را از برنامه های عمده سازمان توسعه تجارت خارجی ایران در سال جاری عنوان کرد.ک/۳

۲۷۱۲/۶۲۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۸۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.