حجم مبادلات تجاری ایران و افغانستان به دو میلیارد دلار رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاک آیین ، رئیس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه صبح امروز در برنامه  تلویزیونی مجله افغانستان با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته شاهد دستاوردهای خوبی در افغانستان بوده ایم، گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و افغانستان نزذیک به دو میلیارد دلار است که این رقم ۳ میلیارد دلار خواهد رسد.

وی افزود: فاز اول و دوم راه آهن افغانستان تمام شده است. فاز چهارم نیز در داخل افغانستان است که با سرمایه گذاری خارجی و بانک توسعه شروع می شود.

پاک آیین ادامه داد: در حوزه انرژی در سال حدود یک میلیون تن سوخت به افغانستان صادر می کنیم و در حوزه کشاورزی نیز برای اینکه جایگزینی برای خشخاش ایجاد شود، اقدامات خوبی از سوی وزارت کشاورزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آینده روابط تجاری ایران و افغانستان روشن است، اظهار داشت: افغانستان در حال سازندگی است و افغان ها هر سال نیاز به ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی دارند و برای ساخت این اماکن نیاز به مصالح ساختمانی وجود دارد.

رئیس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه تأکید کرد: قرار است برخی از کارخانه های داخلی برای تولید مصالح ساختمانی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: ارتباطات بخش های خصوصی ایران و افغانستان نیز بسیار خوب است و سرمایه گذاری های مناسبی صورت می گیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.