حجم و ارزش معاملات بورس افزایش یافت

به گزارش روز شنبه ایرنا، در معاملات نخستین روز کاری هفته، حجم و ارزش معاملات در تالار شیشه ای رشد قابل توجهی را تجربه کرد که به نظر می رسد این رشد به دلیل رسیدن قیمت سهام به کف و جذابیت در خرید سهام است.

بر همین اساس بود که معامله گران امروز ۳۸۵ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۸۱۳ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۱۲۹ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال در ۱۰ هزار و ۵۷۴ نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

از این میزان معاملات امروز بیشترین حجم متعلق به نمادهای سرمایه گذاری امید، لیزینگ رایان سایپا، بانک پاسارگاد، بانک ملت، مخابرات، سرمایه گذاری سپه، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری ملی ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان و سیمان فارس و خوزستان بود.

همچنین در معاملات امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، مخابرات، سرمایه گذاری غدیر، خدمات انفورماتیک، صندوق بازنشستگی، چادرملو، فولاد آلیاژی و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند باعث افت این متغیر شدند.

این در حالی بود که نماد مدیریت سرمایه گذاری امید با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص از افت بیشتر آن جلوگیری کرد.

شاخص کل در معاملات امروز ۲۷۰ واحد پایین آمد و به رقم ۲۶ هزار و ۳۶۵ واحد رسید. همچنین شاخص صنعت نیز با افتی ۱۹۶ واحدی، رقم ۲۰ هزار و ۹۱۷ واحد را تجربه کرد و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر در بازار امروز ۱۴ واحد افت کرد.

گفتنی است شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۰۶ و ۵۱۷ واحد پایین آمدند. در پایان ساعت معاملاتی امروز شاخص بازار اول به رقم ۲۱ هزار و ۹۷۲ رسید. شاخص بازار دوم نیز رقم ۳۵ هزار و ۳۷۲ را تجربه کرد.

پر بیننده ترین نمادهای بازار امروز نیز بانک ملت، سایپا، مپنا، ذوب آهن، کالسیمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری ملت،سرمایه گذاری غدیر و ماشین سازی اراک بودند.

صدرنشنینان بازار امروز با بیشترین رشد قیمت نمادهای سپنتا، مدیریت سرمایه گذاری امید، معدنی املاح ایران، سیمان سفید نی ریز، لیزینگ ایران، سرمایه گذاری ملی ایران، سیمان بهبهان، بیمه البرز، داملران و سیمان داراب بودند.

همچنین امروز حق تقدم های زامیاد، پتروشیمی فناوران، گل گهر، سرمایه گذاری سپه، شهد، فولاد آلیاژی ایران، حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی، حق تقدم لیزینگ رایان سایپا، حق تقدم حمل و نقل پتروشیمی و حق تقدم ماشین سازی اراک با بیشترین افت قیمت در قعر جدول معاملات جای گرفتند.

سهامداران امروز برای نمادهای سیمان هگمتان، سیمان فارس، صدرا، بانک کارآفرین، توسعه معادن روی، داروسازی تهران دارو، نئوپان ۲۲ بهمن، سیمان اردبیل و آهک آذرشهر، سیمان دشتستان و سیمان کرمان طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

این در حالی بود که بی مهری سهامداران به نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی شیراز، قند مرودشت، آلومینیوم ایران، مپنا، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری ملت،پتروشیمی فناوران، حفاری شمال و فولاد مبارکه باعث شد تا طولانی ترین صف های فروش در این نمادها تشکیل شوند.

ارزش بازار امروز نیز به یک میلیون و ۲۵۶ هزار ۴۵۳ میلیارد ریال رسید.

اقتصام** ۹۱۴۱/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۲۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.