حجم پارکینگها در منازل افزایش یابد

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به لزوم ورود بخش خصوصی به پارکینگ سازی در سطح شهر تهران گفت: افزایش پارکینگ های منازل سبب کاهش بحران جای پارک در پایتخت می شود.
 
علیرضا دبیر در گفتگو با مهر بابیان این که افزایش پارکینگ ها در سطح تهران یکی از بحث های همیشگی در شهرداری است گفت:باید توجه کرد که توسعه پارکینگ ها در تهران تنها وظیفه شهرداری تهران نیست و بخش خصوصی نیز باید به شکل اصولی وارد فعالیت شوند.
 
وی ادامه داد: افزایش و ساماندهی پارکینگ ها در تهران نیاز به یک برنامه جامع و نیز فرهنگ سازی دارد. در شورای شهر دوم یکسری قوانین و تسهیلات برای توسعه پارکینگ های خصوصی مطرح شد اما به شکلی که مدنظر بود، رشد نیافت و در نهایت عملی نشد.
 
عضو شورای شهر تهران افزود: باید بخش خصوصی به شکل کارشناسانه وارد کار شود و به توسعه پارکینگ های خصوصی به شهرداری کمک کند. در همین راستا، پیش از این تسهیلاتی برای ساخت مراکز تجاری و پارکینگ ارائه شد اما صاحبان بخش خصوصی تنها برای املاک تجاری پارکینگ در نظر گرفتند و تعداد پارکینگ های ساخته شده حتی نیاز اهالی مرکز تجاری را نیز مرتفع نمی کرد در حالی که هدف شهرداری ایجاد پارکینگ های عمومی در کنار ساخت مراکز تجاری در بخش خصوصی بود.
 
وی تصریح کرد: از همین رو باید در این زمینه قانونی تدوین و تبدیل به طرح شود تا مشکلات پارکینگ در تهران حل شود. علاوه بر این توسعه پارکینگ ها نیاز به فرهنگ سازی دارد و اگر منازل دارای پارکینگ باشند، بخش زیادی از ترافیک و مشکل پارکینگ در تهران حل می شود و باید حجم پارکینگ ها در منازل نیز افزایش یابد.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.