حج بهترین فرصت برای ایجاد همدلی بیشتر میان مسلمانان است

به گزارش روز یکشنبه رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، حجت الاسلام والمسلمین ‘سیدعلی قاضی عسگر’ در کنفرانس بین المللی در تایلند، با عنوان’حج نماد بصیرت، بیداری و همبستگی اسلامی’ گفت: در موسم حج مسلمانان در زمان و مکانی واحد گرد هم می آیند و با توسل به اعتقادات یگانه‌ای وحدت و هم‌گرایی پیدا می کنند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت حج و ویژگی‌‌های منطقه حرم و مکه مکرمه می‌توان جمعیت انبوه مسلمانان جهان را حول محور قرآن، سنت و عترت متحد نموده و با برنامه‌ریزی صحیح و آموزش به مسلمانان حج گزار، جهل و تعصب را از جوامع اسلامی زدود و از ره‌گذر این وحدت، عظمت از دست رفته مسلمانان را به آنان باز گرداند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با بیان اینکه دست‌یابی به وحدت تنها یکی از برکات حج و زیارت بیت الله الحرام است، ابراز امیدواری کرد دانشمندان و فرهیختگان جهان اسلام در برابر عناصر تندرو بایستند و با وحدت و همدلی از اسلام عزیز دفاع کنند.

وی اظهار داشت : امیدواریم که با توجه به بیداری اسلامی که هم اکنون شعاع آن برخی کشورهای اسلامی را فراگرفته، شاهد عظمت، وحدت و اقتدار امت اسلامی در همه جای جهان باشیم.

کنفرانس بین المللی یک روزه «حج نماد بصیرت، بیداری و همبستگی اسلامی» با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ‘حسین کمالیان’ سفیر ایران در تایلند، مصطفی نجاریان رایزن فرهنگی ایران در تایلند، شیخ ‘داتئو فوزان لانگ بوطه’ نماینده شیخ الاسلام و امیرالحاج تایلند، خانم پروفسور آراپان معاون دانشگاه سیریناکارین و جمعی از علماء و ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل تسنن، فرهیختگان و اساتید دانشگاهی و دانشجویان این کشور در سالن همایش های بین المللی دانشگاه سیریناکارین ویروت شهر بانکوک برگزارشد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سخنرانان با استفاده از آیات و روایت پیرامون حج و وحدت، ضمن تأکید بر محوریت وحدت و همبستگی اسلامی در مناسک حج به تبیین راه های دستیابی وحدت حقیقی و ارتباط این همبستگی با بیداری اسلامی و ضرورت همراهی امت اسلامی با موج خروشان این بیداری فراگیر در کشورهای عربی و اسلامی پرداختند.

در حاشیه این کنفرانس نمایشگاهی شامل فیلم، عکس و پوستر با موضوع حج و بیداری اسلامی و نیز نمایشگاه کتاب برپا شد که مورد استقبال مدعوین قرار گرفت.

آساق**۳۳۵/۱۵۰۴/ ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۵۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.