حج متمایزکننده دین اسلام از سایر ادیان است

2369.jpg

یک استاد حوزه گفت: عبادت حج که در دین مقدس اسلام وارد شده یک امتیازی است که این دین را از سایر ادیان جدا می‌کند.

کریم کشکولی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «مسلمانان در مراسم حج در یک زمان هماهنگ از سراسر جهان گرد همدیگر جمع می‌شوند» اظهار کرد: مراسم حج برای تنظیم و بزرگداشت احکامی است که از طرف خداوند توسط پیامبر(ص) برای تعالی و ترقی بشر آمده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به واقعه اخیر و توهینی که به ساحت مقدس پیامبر(ص) شد، خاطرنشان کرد: افراد و کشورهایی که نمی‌خواهند تعالی اسلام را ببینند دست روی نقطه اصلی یعنی پیامبر(ص) گذاشته‌اند البته در اصل آن‌ها با پیامبر و اسلام مشکل ندارند شاید بتوان گفت در کل با امر و دستور خداوند مشکل دارند.

وی افزود: آن‌ها از اجرای اسلام حقیقی و نورانی ضرر می‌کنند و برای جلوگیری از ترویج اسلام دست به کارهای ناپسند می‌زنند و مقدسات اسلام را زیر سوال می‌برند.

کشکولی با بیان این‌که «در کنگره جهانی حج، مسلمانان از سراسر جهان جمع می‌شوند» تصریح کرد: منافع فردی، سیاسی و اجتماعی حج غیرقابل وصف است، در این مراسم مسایل روز کشورها بیان می‌شود و نیمی از مشکلات حل می‌شود.

این استاد حوزه در پایان گفت: کشورها در حج همفکری خاصی با یکدیگر دارند و همگی گرد کعبه می‌چرخند تا خدا و امام زمان خود را پیدا و نفس سرکش را مهار کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.