حدادعادل: اعدام اتباع ایرانی در عربستان در اجلاس مکه پیگیری شود

به گزارش خبر‌آنلاین در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس غلامعلی حدادعادل در جمع خبر‌نگاران درباره ایجاد وحدت میان دو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان گفت: اگر هر دو طرف اصولگرا باشند زمینه برای وحدت فراهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در فراکسیون اصولگرایان سعی می‌کنیم در انتخاب افراد برای مسئولیت‌های مختلف دقت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنیم. وی همچنین از تشکیل فراکسیون نظام پارلمانی در مجلس اظهار بی‌اطلاعی کرد و درباره بیداری اسلامی در عربستان گفت: موج بیداری اسلامی در عربستان رسیده است و مردم عربستان شاهد ظلم در کشور خود و بحرین هستند. مساله اصلی این است که مردم عربستان دیگر تحمل زور‌گویی‌های رژیم‌های حاکم با همراهی آمریکا و اسرائیل و همچنین پایمال شدن حقوق مسلمانان را ندارند .

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره با استعفای کوفی‌ عنان تصریح کرد: شکست طرح عنان هم از جهتی صورت گرفته که آمریکا و اسرائیل مایل نیستند که مشکل سوریه به دست این کشور حل شود باید مردم این کشور حل شود و می‌خواهند فلسفه مقاومت و پایداری مردم در سوریه شکل نگیرد.

حداد عادل در پاسخ به این سئوال که چه مسائلی باید در اجلاس مکه مورد بررسی قرار بگیرد گفت: مسائل سوریه بحرین فلسطین و میانمار مسائل اصلی جهان اسلام است اما اینکه این اجلاس تا چه اندازه تحت تاثیر‌ جهت‌گیری مقامات عربستانی باشد مشخص نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در رابطه با دعوت محمود احمدی‌نژاد برای حضور در اجلاس مکه و موضع ایران در این اجلاس گفت: ایران همیشه موضع روشن، صریح و مستقلی داشته است و در این اجلاس نیز موضع ایران به همین شکل خواهد بود.

حداد عادل تاکید کرد: موضع محدودیت‌ها و اعدام اتباع ایرانی در عربستان نیز باید در اجلاس مکه پیگیری شود.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.