حدادعادل: مجلس بی​نماینده نخواهد ماند، بهتر است مرد خوبترین​ها را انتخاب کنند

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه در همایشی انتخاباتی در تالار تفاهم، با بیان اینکه تفکیک قوا براساس یک تجربه بشری است که پس از سعی و خطاهای بسیار حاصل شده است، افزود: کسی که مجری است نباید خودش قانون را وضع کند، چرا که اگر ریش و قیچی دست مجری باشد، هر جا به اشکال برخورد قانون را اصلاح می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر قانون به دست مجری باشد، نظارت معنا ندارد، یادآور شد: نظارت باید براساس قانونی باشد که خود مجری آن را وضع نکند، البته تفکیک به معنای تقابل، به ضرر قانون و اجراست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر همین اساس، مجلس خوب را مجلسی دانست که به جای تقابل با قوه مجریه با آن تعامل داشته باشد و گفت: تعامل یک فعل دوطرفه است.

گزیده سخنان حدادعادل را در ادامه می خوانید:

·         اگر کسی انتخاب اصلح را انجام نداده و فرد مناسب را برای مجلس انتخاب نکند، مطمئناً مجلس بی‌نماینده نخواهد ماند، اما اگر به جای خوب‌ترین‌ها، افراد دیگری انتخاب شوند، هر لطمه‌ای که از آن نمایندگان به کشور برسد مسئولیتش با کسانی است که می‌توانستند رأی درستی داشته باشند، اما چنین نکردند.

·          اگر در انتخاب رئیس‌جمهور نیز فرد اصلح انتخاب نشود، مسئولیت بر دوش کسانی است که می‌توانستند رأی بهتری بدهند.

·         ما به جبهه متحد تعلق داریم، البته این به معنای این نیست که دیگران را نفی یا رد می‌کنیم، اما رایزنی‌های ما به این فهرست انجامیده است.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.