حداقل عوارض آزادراه تهران ـ شمال مشخص شد

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال از نصب و دریافت عوارض از اتومبیل‌ها در ابتدای این آزادراه پس از ساخت خبر داد.

آب‌بر  گفت: پس از پایان کار ساخت آزادراه شرکت آزادراه تهران – شمال مجوز نصب عوارضی در ابتدای آزادراه تهران – شمال در تهران را دارد.

وی ادامه داد: عوارض دریافت از ماشین‌های عبوری از آزادراه تهران – شمال تا ۱۰ سال متعلق به شرکت آزادراه تهران – شمال است و پس از آن به وزارت راه تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال خاطرنشان کرد:‌ وزارت راه نیز یا همچنان به دریافت عوارض ادامه می‌دهد یا آن را تعطیل و جمع‌آوری می‌کند.

آب‌‌بر در مورد مبلغ در نظر گرفته شده برای عوارض اتومبیل‌های ورودی به آزادراه تهران – شمال از سمت تهران اظهار کرد: هنوز مبلغ دقیقی در نظر گرفته نشده است اما حداقل آن ۱۵۰۰ تومان خواهد بود.

 آزادراه تهران – شمال که از سال‌ها پیش در چهار قطعه ساخت آن آغاز شده است همچنان در دو قطعه اول که در تهران شروع می‌شود و قطعه چهارم که در تنکابن پایان می‌یابد به پایان نرسیده است ضمن آن‌که دو قطعه دو و سه آن نیز هنوز بدون اقدامی عملی باقی مانده است. در شرایطی مدیر عامل شرکت آزادراه زیرساخت از اخذ عوارض از اتومبیل‌های ورودی به آزادراه تهران – شمال از سمت تهران خبر می‌دهد که وزارت راه ساخت دو قطعه دو و سه از سوی آزادراه تهران – شمال به تعلیق درآورده است.

دو قطعه‌ای که بنا به برآورد آب بر مدیر عامل شرکت آزادراه تهران – شمال اگر ساخت آن از امروز شروع می‌شود تا چهار سال آینده ادامه خواهد داشت. البته شرکت آزادراه تهران – شمال درصدد است تا بتواند بار دیگر فعالیت در دو قطعه دو و سه را در دست بگیرد. زیرا به گفته مدیر عامل شرکت آزداراه هزینه‌های بسیاری از سوی این شرکت و نیز بنیاد مستضعفین برای ساخت آزادراه صرف شده است و حال به دلیل اخذ عوارض از ماشین‌های ورودی به آزادراه این شرکت و بنیاد مستضعفین می‌توانند هزینه‌های صرف شده را بازگردانند. بنابراین شاید یکی از دلایل نداشتن تمایل شرکت آزادراه برای خروج از پروژه در دو قطعه دو و سه همین توجیه اقتصادی باشد.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.